söndag 15 juli 2012

Hata mig inte....

...när jag säger detta, men här sitter jag och längtar efter hösten.
Alltså inte hösten i sig med regn och rusk (det har vi ju redan, hehe) utan hösten med allt nytt som den innebär.
Annabelle börjar på dagis, jag börjar jobba och Edith kommer tillbaka med Oliver, Jakob och lille Junior (jag kallar honom junior tills vi vet vad det blir för namn).
Det kommer att bli en stor omställning, och det kommer att krävas planering och fix på en hela annan nivå än vad som varit de senaste snart 1 1/2 året som jag har varit hemma. Men, jag ser fram emot det!

Igår fick jag ett schema mailat till mig, ett rullande 5-veckors schema, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Jag har varit nervös över just det där med schemat, med tanke på hur jag har jobbat tidigare, och hur det kommer att klaffa med hämtning/lämning på dagis, Adam jobbar ju alltid på kvällarna, så skulle jag jobba kväll så skulle det ju inte gå.
Men - nu slipper jag tänka på det - det senaste jag jobbar är till 17:30, och endast en dag i veckan. Jag kommer att jobba 75% till att börja med....OM nu inget annat dyker upp ;-)

NU ska jag titta på min senaste besatthet, Real housewives of New York.
Gud, jag är ju hopplös.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I can't wait to come back and see my favourite girls again!! /Edith

Hanna sa...

Jag har hittat ett nytt guilty pleasure, Real Housewives of Vancouver. Samma intriger och massa roligt drama :).

Jessica sa...

Nice Hanna, ska kolla det när jag är klar med N.Y! :-)
I väntan på Beverly Hills.... ;-)