onsdag 18 juli 2012

Skugg-paus.

Men hallå SOLEN! Hej gamle vän! :-)

Vi spenderade förmiddagen på utebadet, för första gången i sommar! Hur mysigt som helst! Annabelle älskade det!!
Kommer ni ihåg för länge sedan (känns det som), då jag svor över att Annabelle aldrig kunde sova inne på dagarna, utan det var typ bara vagnen som gällde?
Nu är det typ tvärtom. Hon har ett sån inprentat sovrutin nu, sover 9 gånger av 10 alltid efter lunch och alltid i över två timmar, och ALLTID hemma i sängen. Jag kommer inte ihåg när hon sov middag i vagnen sist?! Men jag vet att när hon gjorde det så var det inte mer än typ 40-45 minuter...
Idag hade jag gärna stannat kvar på badet när hon skulle sova, och önskat att hon kunde sova i vagnen, men icke. Tur att vi bor så nära, det är liksom inget stort projekt att gå till/från badhuset.

När vi gick dit i morse var jag ganska negativt inställd till det hela, det var molnigt och 16 grader, och så blåste det lite. Jag hade inte med mig något solskydd till mig. Så fort vi kom till badet så sprack det upp och solen sken hela tiden! Underbart - men som den blekfis jag är så fick jag nog lite för mycket sol, så just nu känns det skönt att vara inne en stund ändå.

Just ja!
Idag är ingen vanlig dag - idag är det Tindras födelesedag!!!! Grattis min fina Tindra, jag älskar dig så!!!! 6 år har vi fått, och jag hoppas på minst 6 till!!! :-)
Tyvärr, dagen till ära, så har hon plötsligt börjat halta på ena tassen. Herregud, när ska det sluta? Andra eller tredje gången i år hon får problem (om det nu är samma som tidigare).... Och hos vertrinären hade dom bara akuttider denna vecka, vilket innebär 980:- endast för besöket.... Sedan tillkommer ytterligare kostnader om dom gör några tester. Men men, det är ju inget att fundera över. Behöver hon vård så behöver hon vård. Inget mer med det.
Vi har fått en tid imorgon kl 9:40, och efter det åker vi till Stockholm över helgen. Hoppas solen skiner söderut också!

En gammal bild på Tindra i höstsolen....

3 kommentarer:

Lina Enocson sa...

Vi är i Stockholm just nu! Vart i Stockholm ska ni?

Jessica sa...

Lina - vi ska främst till Hägersten där vi ska bo hos adams mamma, men vi ska väl flänga runt en del också kan jag tänka mig. Vart är ni och hur länge?

Lina Enocson sa...

Vi är hos Magnus mamma i Sundbyberg, har varit här sedan i lördags och åker hem igen på söndag.