måndag 13 augusti 2012

Enkelt och gott?

Ett block med fryst torsk, lite örtsalt och grädde. In i ugnen i 50 minuter.
Det låter ju idiotsäkert, och enligt betygen på Kokaihop-appen ska det också vara väldigt gott.
Kvällens middag med andra ord.

Idag hände en superkul grej. Vi var och handlade på Ica Maxi hela familjen, och när vi rullade fram till kassan med våran fulla vagn så ställer det sig en tjej bakom oss med endast 2 varor i händerna. Jag sa till henne att gå före oss, och hon tackar så mycket. Och så helt plötsligt säger hon "men visst är det Jessica?". Jag blir helt ställd, för jag känner verkligen inte igen tjejen - överhuvudtaget.
"Eehh....jaaa?" får jag fram. "Jag visste det, du har gått i samma klass som min storebror Jonas på Granloholmskolan, eller hur?", alltså vi snackar årskurs 1-9, nä från lekis-9:an till och med. Och DÅ kände jag igen henne, men hon är säkert 5-6 år yngre än mig, så hon var aldrig någon jag kände på den tiden.
Jag blev så glad att hon sa hej, och hon berättade att hon kom ihåg att jag hade bott i New York, och att hon själv bor i New Jersey just nu och pluggar grafisk design. Det gjorde min dag :-) Sunkig och osminkad var jag också, hello Ica Maxi på en måndagmorgon liksom, inte så att man piffar till sig, haha!

Nåja, nu ska jag skala potatis till min torsk-i-ugn-middag! :-)

Inga kommentarer: