måndag 3 september 2012

Dag 1.

Hej hej!

Jag måste säga att jag var lite nervös när vi promenerade iväg till förskolan idag. Men, det gick så klart bra! Vi var där i en timme, och Annabelle hittade både leksaker och "kompisar" direkt. Själva lokalerna var "så där", verkligen inget att skryta över, det är ett av Sundsvalls äldsta förskolor, och en upprustning vore på sin plats, men pedagogerna som vi träffade verkade bra, och det väger ju upp det hela. Det är ju det som är viktigast, enligt mig i alla fall.
Veckan kommer att se ut så här ungefär:
tisdag: 9-11
onsdag 9-11 (jag äter lunch med henne där, och sedan går vi hem)
torsdag 9-? (jag ska vinka hej då när hon ska äta lunch, och sedan ska hon sova/vila där, vet inte exakt när jag hämtar).
fredag: 9-? (vinkar hej då nästan direkt på morgonen, och så tar vi dagen som den kommer).

Nåt sånt där ser schemat ut denna vecka.

Vi har stött på ett problem. Ett ganska stort sådant. Det är ingens "fel", men VI borde ha gjort lite mer undersökning, och DOM borde ha gått ut med det tidigare (om man nu ska skylla på nåt). Förskolan har bara öppet till kl 17. Min första tanke var "what?!?". Min andra tanke var "what?!?".
Jag tycker att 17 är lite för tidigt, eller? De flesta jobbar väl till 17? Inte alla så klart, men jag hade trott att dom skulle vara öppet till 18 i alla fall.
Jag jobbar till 17:30 en dag i veckan, och Adam slutar tidigast 18:30, så vi har ju ett problem nu. Jag har kontaktat mitt jobb och kollat om jag kan få ändra just den veckodagen med en timme, tydlgen såg det "tajt ut", men dom skulle kolla.
Dom sa även på förskolan att vi kunde prata med förskolechefen som är där en gång i veckan, så kanske man kunde komma med en lösning.
Men alltså, kl 17...är det inte lite väl tidigt?

Jaja, lilla damen hade en cirkus för sig när hon kom hem i alla fall, hon åt lunch och när det var sovdags så höll hon på i 2 timmar innan hon somnade (då hade jag tagit upp henne en gång också). Herregud, jag är trött idag, och huvudvärk from hell.

Snart måste jag väcka henne, det kommer inte att bli poppis, bara för att dra ut henne i regnet med Tindra som MÅSTE ut.... Ibland är det inte så roligt faktiskt.
Men jaja.

Jag längtar till morgondagen i alla fall!

1 kommentar:

Linda N sa...

Joru det ÄR tidigt med tanke på att man ska hinna hämta efter jobb! Siris dagis stänger tex 17:30...

Hoppas ni löser det!