tisdag 4 september 2012

Dag 2.

Hello!
Här fortsätter jag med att dokumentera Annabelles förskola, kanske tråkigt att läsa, men kul för mig att ha kvar!
Idag var vi där mellan 9-11, och vi fick "lyxen" att vara inne med 2 fröknar till våra 2 barn (AB och Tove). Normalt så är barnen ute och leker mellan 9-10:45 (ungefär), men idag fick vi som sagt vara inne. Annabelle var lite avvaktande till en början, det var inte så att hon sprang in direkt, men hon var inte mammig heller, så det tar jag som ett bra tecken. Hon gick i sin egna takt och till slut satte hon sig med Tove och Akilles (en annan lite äldre pojke som var med en liten stund) och började leka med play-dough. Eller hon tittade mest på när dom andra lekte, sedan gick hon och satte sig vid ett annat bord och tog fram pussel, färgpennor och papper. Där satt hon sedan i kanske 30 minuter med Annika (en av fröknarna) och ritade och pysslade. En stund satt jag tillsammans med dom, men annars satt jag mest i en soffa med Toves pappa och observerade bara.
En gång gick jag på toaletten, och när jag kom tillbaka sa Ida (fröken nr 2) att Annabelle inte ens hade tittat efter mig, och det tog en stund efter att jag kommit tillbaka också, innan hon letade upp mig med blicken.

Efter ytterligare en stund fick Annabelle syn på ett målarstaffli, och där satte Ida upp lite papper och ordnade med vattenfärger så att hon fick måla. Hon hade en stor vit t-shirt på för att skydda sina egna kläder, och det var så otroligt underbart att se henne så där! Hon testade nya saker, och lyssnade på nya vuxna människor, och när Ida tog hennes hand för att gå och tvätta sig efter målarstunden så gick hon med henne till badrummet. Så sött, min lilla tjej!

När klockan började närma sig 10:40 så kom de andra barnen in från uteleken, och då blev det lite stimmigt. Annabelle blev lite orolig då, och sökte för första gången upp mig och ville vara nära mig. Då var det ändå snart dags för oss att gå, så jag tycker att det gick jättebra idag!
På vägen hem så slukade hon en banan, och när vi kom hem slukade hon lunchen, och nu ligger hon och sover.

Imorgon ska vi dit kl 9 igen, och då stannar vi och äter lunch, sedan går vi hem.

I eftermiddag ska vi åka till pappa (alltså morfar) och hälsa på. Jag har köpt bullar på bageriet, och jag hoppas han har kaffe, för mitt är slut. Jag måste alltså köpa kaffe också, note-to-self.
Adam åker till Östersund för att coacha en träningsmatch idag, och kommer hem sent ikväll.
Hmm...vad blir det till middag idag då tro?

Hmm....

Inga kommentarer: