fredag 7 september 2012

Lämna/baka.

Idag var det kyligt när vi gick till dagis. Annabelle satt i vagnen och sa "dadis, dadis, dadis" 100 gånger, och verkade rätt glad när vi kom dit.
Hon sprang iväg rätt snabbt även idag, men idag märkte jag att hon kikade på mig lite då och då för att försäkra sig om att jag var kvar....
..sååå, när jag skulle gå idag så blev hon faktiskt lite ledsen. Inte så att hon började gråta med tårar och så, men det blev lite gnäll i alla fall. Jag skyndade mig ut i kapprummet för att inte göra processen längre än nödvändigt, för det blir ju säkert inte bättre om jag stannar kvar, och jag måste tänka framåt, jag kommer inte att KUNNA stanna kvar heller, eftersom det snart är dags att börja jobba för min del.

Hur som helst, när jag kom hem och gick ut med Tindra så ringde jag faktiskt upp dagis och frågade hur det var med henne, och dom sa att det hade gått över nästan precis direkt, så nu var det bra igen.
Dessvärre vaknade hon väldigt tidigt i morse, så känner jag min dotter rätt så kommer hon nog vara en liten gnällis just precis nu, innan och under lunch.

Ja ja.

Nu har Adam åkt iväg över helgen, och jag och tjejerna är ensamma hemma. Jag har nyss bakat en helgkaka (denna) och det doftar ljuuuvligt av kanel i hela lägenheten.

Jag ska hämta Annabelle vid 13:30 idag, och då ska vi dra ut till Birsta och fördriva tid i eftermiddag. Det hade varit kul att gå en shoppingsväng, men idag blir det "titta men inte köpa", gud så trist, haha!

GUD vad det känns konstigt att inte Annabelle är hemma...

Inga kommentarer: