söndag 28 oktober 2012

Badat!

Först vill jag bara säga det många småbarnsföräldrar redan har kondtaterat idag: det här med att få sova en extra timme när man ställer om klockan till vintertid är ju bara bullshit. Haha! Snarare en timme mindre!

Idag åkte vi och badade i matfors. Ja, jag följde med. Till en början kände jag mig som en suris som inte ville låta annabelle göra något alls, men efter ett tag var jag tvungen att släppa lite på "tyglarna". Hon halkade några gånger men inte så att hon gjorde sig illa, och hon klättrade upp på rutchkanan själv säkert 100 gånger och åkte och hade hur kul som helst i typ 1 1/2 timme. Allt var frid och fröjd tills hon till slut inte kunde kämpa emot tröttheten längre, då blev det lite grin och gnäll, och hon somnade i bilen hem utan att ha ätit lunch..

Nu på eftermiddagen har vi varit på en liten promenad, annabelle har lekt med löv och smakat snö, och jag kämpar med en irriterande huvudvärk. Adam har match med div 1 laget Orongo i sporthallen.

Jag längtar tills imorgon då vi får våran matkasse igen! Veckans meny ser riktigt spännande ut, och den här gången har vi beställt en fruktkasse också! Smidigt med frukt för en hel vecka!










AB fick lite sockerkaka idag. Den försvann väldigt snabbt! :-)

1 kommentar:

Lina Enocson sa...

Herman som just nu sover till 6:30-7 bestämde sig för att vakna lite tidigare, 6:15 istället. Men i min värld var det ju 5:15:(