måndag 29 oktober 2012

Min måndag.

Hej på er.

Jag har tänkt mycket på mitt inlägg om kontrollbehovet, och alltså, jag skulle kunna skriva en massa saker till men ju mer jag tänker på det desto konstigare låter det, och tror inte att någon skulle förstå ändå, förutom min syster då, som så fint berättade för mig igår att jag inte är ensam :-)
Men det handlar mycket om saker som till exempel planering och att jag vill att saker (allt ifrån städning, matlagning, bilkörning, storhandling m.m) ska göras på ett visst sätt (helst mitt sätt, hehe) och att jag i många situationer hela tiden tänker flera steg framåt och på något sätt är jag nästan alltid är inställd på att saker och ting kommer att gå åt skogen (för då kan det bara bli bättre).
Men jag lämnar det där nu, ett tag i alla fall.

Måndagen på jobbet var helt ok. Måndagar brukar vara smått kaotiska, men idag var det ganska lugnt, framför allt på förmiddagen. Efter lunch rullade allt på i ganska bra takt, så vips fick jag gå och hämta hem lillhjärtat som väntade på mig på Adams jobb, han hämtade henne lite tidigare och behövde jobba lite, så hon fick hänga där en liten stund.
Sedan slirade vi hem i snöslasket och gick ut med Tindra en liten stund, gud vad jag hatar slask!!

Eftermiddagen bestod av lek och lite tv, och lagom efter middagen kom veckans leverans av Linas Matkasse, och även Fruktkassen denna vecka. Annabelle hjälpte till att packa upp frukten och smååt lite här och där under tiden. Så gulligt!

Jag kollade mailen (som jag gör X antal gånger om dagen) och hade fått nyhetsbrev från dagis, och blev lite förvånad över att dom skickade ut ett mail på en eftermiddag och skriver "OBS`! Nu är det dags att ta med hjälmar till barnen, för nu blir det madrassåkning" och så ett inlägg i kalendern att detta ska ske imorgon. Jag fattar ingenting, jag hoppas dom har skrivit fel, för hur fan ska jag hinna skaffa en jäkla hjälm tills imorgon? Haha, det måste ju vara ett skämt, dom måste ju mena att det är bra om man fixar en hjälm ganska snart, inte till imorgon bitti kl 09:00?!

Jaja, hoppas intresseklubben antecknar allt detta nu, massa viktigt här ikväll märker jag ;-)

Nu ska jag strax hoppa in i duschen och tvätta av mig dagen, och sedan ska jag kolla igenom veckans recept och planera lite inköp.
Ha en skön måndagkväll!

Inga kommentarer: