måndag 8 oktober 2012

Jag kan förstå dig, mitt lilla hjärta.

Oj vad det händer grejer med Annabelle nu.
Hon lär sig så mycket saker, så många ord och sånger.

Idag när vi var i lekparken ville hon "unga" och helt plöstigt blev hon akut sugen på "moos" som hon inte slutade tjata om förrän vi var hemma i köket (moos = juice. hon brukar få lite utspätt med vatten).

När hon druckit sin "moos" ville hon "iiita" så jag tog fram papper och kritor och så ritade vi, sedan satt vi i soffan och tittade på "buppis" på tv'n en stund innan middagen (buppis = Bubbel guppies på Nick Jr).

När vi har ätit lägger hon gaffeln/skeden på tallriken och räcker den till mig och säger "klaur". Jag ber henne säga "tack mamma" och hon svarar "tack Rosie". Innan hon får gå ner från stolen vill hon ha "atten" så jag går till köket och fyller på hennes mugg.

Sedan leker vi lite till och när vi kring 19 sitter i hennes fåtölj och hon har druckit upp sin "äling" ger hon mig flaskan och pekar på sängen och viskar "sova"...

Underbara barn.
Jag älskar henne så.

Inga kommentarer: