söndag 21 oktober 2012

Matveckan som gått!

Jag tänkte att jag skulle ta och summera veckan med Linas matkasse, men vi ska testa den 1 vecka till för att vara riktigt säkra på om vi gillar det hela.
Just nu känns det bra, men också för att det råkade vara en riktigt bra vecka för mig att testa. Jag hade verkligen tiden att stå och laga maten, Adam var ju i stort sett ledig varje dag kring matlagningstid och det var ett stort plus, så han kunde liksom vara med Annabelle medan jag höll på i köket. Så kommer det ju inte att vara i fortsättningen.

Vi tyckte att maten var bra, det var ett bra upplägg med varierade rätter, och rätter som vi själva aldrig skulle komma på att göra, som till exempel fläskkarrén med pumpa och morötter och apelsindressing. Det var endast en rätt denna vecka som inte föll oss i smaken, och det var mycket beroende på att det var matvete till, nästa gång utesluter vi det helt enkelt och använder oss av ris eller pasta.
Jag tyckte att det var mycket som skulle skalas och hackas, och sånt kan jag tycka är lite jobbigt om jag har Annabelle klängandes vid benen. Sedan kanske det underlättar om man har bra köksredskap som kortar ner arbetet (eller hur Edith?)!
Vi har en middag kvar som inte blev lagad under veckan, och det är ciderkyckling. Den gör jag imorgon, och sedan har vi alltså gjort en vecka med Lina!
Nästa kasse kommer om en vecka (dom kommer varannan vecka) och jag längtar redan!
Det jag tycker var absolut bäst med hela grejen är att slippa fundera på vad vi skulle äta till middag, det var redan planerat, och allt fanns redan hemma!

Inga kommentarer: