söndag 21 oktober 2012

Shop, shop, shopping...

Hej hej!
Sitter på jobbet och har nyss ätit en tråkig fryst lunch från Felix... Vi åt lyxpizza från Jops till middag igår, och det blir sällan rester till lunch då :-)

Tidigt i morse åkte Adam till Uppsala för en match, och innan jag gick till jobbet åkte jag med lilla hjärtat till mormor. När jag skulle åka så blev hon ledsen, jätteledsen som första tiden på dagis, men jag visste att det skulle gå bra, jag stod utanför dörren och lyssnade tills det blev tyst och det tog kanske 10-15 sekunder. Hon har blivit väldigt mammig nu på slutet, både Adam och mamma berättar att hon går omkring och säger "mamma kommer" lite då och då när jag inte är hemma, inte på ett ledset sätt, utan mer att hon pratar med sig själv.
Jag jobbar till 16:30 och då ska jag åka och hämta henne, och bli bjuden på middag också, min mamma är bäst!

I fredags när barnbidraget kom så gick jag och köpte en vinteroverall till Annabelle. Jag har velat fram och tillbaka om jag ska köpa en overall eller byxa och jacka, men kom fram till att det blir en overall OCH en jacka. Jag tänker att overallen får stå för dagislek och utomhusakviviteter under vintern, och så alternera med en jacka som hon kan ha när vi åker någonstans i bilen eller så, och med åkpåse i vagnen. Det blir nog bra.
Overallen köpte jag från Kappahl, och nyss beställde jag detta från HM:

Overallen blir mer praktisk, och jackan mer fin.
Gud vad jag håller på... :-)

Inga kommentarer: