lördag 20 oktober 2012

Mitt hår.

Hej på er!'
Skriver från jobbet idag, jag jobbar hela helgen. Roligt va?

Här kommer ett inlägg under ämnet "yta", jag är ju lite ytlig ibland också :-)
Mitt hår är katastrof. Allt är relativt, men för mig är det katastrof.
Mitt hår är något som jag alltid har varit stolt över, det har alltid varit fint och välvårdat, men sedan jag fick barn så har det aldrig blivit sig likt igen.. :-(
Det är platt, livlöst, slitet, tråkigt. Det bara hänger, och det jag tycker är värst är att det blir "smutsigt" så fort, trots att jag inte använder så mycket produkter eller så.
Sedan att jag har valt att klippa det i en tråkig frisyr är ju mitt eget fel, men det var nödvändigt eftersom det var så slitet.

Man kanske ska ta och satsa på att köpa nytt schampo och balsam, någon bra inpackning och även satsa på lite vitaminer, men det är ju sånt som känns så där halvtråkigt att lägga pengar på...

Ni som läser här som också har fätt barn, har ni också haft dessa problem och har det blivit bättre eller värre med tiden?

Gah!!

6 kommentarer:

Hanna sa...

Jag har ju inte fött barn, men kanske kan få tipsa om Pureology (skitbra märke). Det har verkligen hjälpt mig med mitt livlösa och tråkiga hår :-)

Jessica sa...

Tack Hanna! Kollade genast upp det och det var ju lite dyrt...men man kanske måste unna sitt hår det ibland!? :-)

Lina Enocson sa...

Inte kvalitetsskillnad kanske men jag tappade en massa hår första halvåret. Och sedan dess har det ju börjat växa ut igen och är nu ca 8-10 cm långt. Och det ser rent förjävligt ut med en MASSA korta hårstrån överallt med de långa... hatar det!

Jessica sa...

Ja Lina, så var det för mig med! Och jag tappar fortfarande en del faktiskt...

Hanna sa...

Vart kollade du efter det då? Jag köper det från www.lookfantastic.com.

Jessica sa...

Hanna: jag googlade bara, men nu tittade jag på "din" sida och även på min favvo (feelunique.com) och det var lite bättre priser där!
Men nu har jag bestämt att jag ska gå in till sax & kam och handla upp mina sista slantar där, haha! Hittade en rabattkupong på 25% så det blir perfekt!