tisdag 9 oktober 2012

S*T*R*E*S*S

Pust...
Lillan sover och jag skulle också somna om jag la mig nu...
Måndagar och tisdagar på mitt jobb är otroligt stressigt. Full fart hela tiden. Och vad gör jag då på mitt jobb som gör att det är så stressigt?
Inte så mycket egentligen, men grejen är att allting verkar hända precis samtidigt.
Telefonen ringer i ett.
Folk som ringer vill veta priser, boka eller avboka tider hos sjukgymnast, veta hur dom ska boka gruppträningspass via hemsidan, fråga varför dom har fått en fakturapåminnelse, veta vad ett Tabata-pass är och så vidare....
Och under tiden telefonen ringer så kommer det folk till receptionen som vill veta priser, som ska in till en sjukgymnast, köpa en banan, klaga på ett löpband, låna hänglås och så vidare.
Och under tiden telefonen ringer, och under tiden folk står i kö, så kommer det andra människor som ska in på gymmet, deras kort kanske inte funkar, dom kanske inte får ut sin biljett på det pass dom har bokat, dom kanske kommer för sent och har blivit av med sin plats på ett pass.

Ja, exakt så har min måndag och tisdag sett ut. Stress, stress, stress. Folk som behöver hjälp till höger och vänster och i telefon.
Och som grädde på moset så är Adam borta vilket innebär att jag på 30 minuter ska äta och gå ut med Tindra på min lunch...
Dagar som dessa önskar jag att jag kunde klona mig själv. Dagar som dessa har jag svårt att varva ner när jag kommer hem, jag märker att jag skriver detta väldigt snabbt och slarvigt, nästan som att jag tror att det står någon och väntar på att få hjälp.

NU ska jag bara göra en sak till innan jag parkerar i soffan, och det är att ta undan disken i köket...
Sedan är det serier på datorn hela kvällen som gäller.
Imorgon är jag ledig - tack - och Annabelle också. Adam kommer hem inatt och är också ledig under dagen, så jag kände att vi kunde ha en familjedag då!

Ha en bra kväll så skrivs vi imorgon! :-)

Inga kommentarer: