måndag 19 november 2012

Kontrollera mera.

En sak som knappast går att kontrollera eller veta i förväg är ju när vi kommer att bli sjuka.
För det är inte en fråga OM vi kommer att bli sjuka, utan snarare NÄR vi blir sjuka.

Jag träffar så mycket folk dagligen, folk som är friska, folk som är sjuka, folk som nyser i handen och sedan ger mig en 20:a för en gainomax... Folk som är på jobbet som har sjuka barn hemma, folk som kommer till jobbet sjuka för att dom inte har råd att vara hemma.
För att inte tala om alla baciller på dagis.

Nu har Annabelle snart gått 3 månader på dagis, och jag har jobbat i 2, och jag tycker att vi har klarat oss ganska bra faktiskt. Det var feber någon fredag för några veckor sedan, och lite snorigt för 2 1/2 månad sedan ungeför, men that's it.

Just nu känns det som att jag bara går och väntar på att det ska smälla till, med den värsta sorten av alla - ni vet - magsjukan.
Inte för att någon av oss är dålig eller så, utan för att det bara känns som att det borde vara dags snart. Och kontrollfreak som jag är försöker jag liksom förbereda mig på det, haha, jag är sjuk i huvudet, jag vet. Men hur f-n hanterar man en magsjuk 20-månaders? Hon kan ju inte direkt säga till, och kräkas i en hink. Hur skyddar man soffan och mattan på bästa sätt? Och sängen? Madrassen alltså.

Usch och fy, att jag ens skriver om detta är ju helt knäppt.
Blä.

1 kommentar:

Elin sa...

Vi använde madrasskydd, såna från ikea. Man får ju byta lakan ändå men madrassen klarar sig iaf. På dagarna när dottern låg i soffan så la vi dit handdukar och hade en hink bredvid soffan. Ofta hinner man ju fånga upp halva spyan iaf :)

Men magsjuka är ju aldrig speciellt trevligt :P