tisdag 20 november 2012

Why push it?

Och why en rubrik på engelska? Ibland tycker jag att det "passar" bättre på engelska helt enkelt.

Ikväll har jag testat en ny sak. Jag la Annabelle tidigare än vanligt. Jag märkte under eftermiddagen att hon var lite hängig, typ snorig och lite grinig, så jag tänkte "varför ska jag hålla på fram till 19-19:30, hon behöver nog sova lite tidigare idag", så why push it liksom?
Sagt och gjort, vällingen var uppdrucken 18:45 och nu, 15 minuter senare, sover hon.
Hon hade "bara" sovit i 1 1/2 timme på dagis idag, igår sov hon 2:20 vilket är nytt rekord på dagis för henne. Jag är så glad att hon sover så bra på dagis, det trodde jag aldrig.
Nu sover hon ju i och för sig i sin vagn ute i kapprummet (efter förslag av fröknarna), och det funkar ju så bra, så jag tänker inte ifrågasätta det.

Idag när jag kom till dagis så pratade jag lite med en av fröknarna ute på gården innan jag gick in. Hon sa att när dom äter mellis kl 14, så håller Annabelle låda hela tiden. Hon kör hela sin repertoar med Blinka lilla, Bä bä och Lilla snigel och räknar högt och tydligt från 1-10, ibland ända upp till 20.
De större barnen tittar på henne och ser ut att tänka "men vem är hon, varför får hon hålla på så där", för hade någon av dom hållt på så så hade dom blivit tillsagda att lugna sig lite (eller liknande, som jag förstod det), men att försöka tysta ner ett litet barn som lär sig att prata är inget dom gör där, och det känns ju bra.
Haha, min lilla spexare, hålla på och underhålla hela tiden - och högt och tydligt ska det vara.
Jag tycker att det är kul att höra hur hon är på dagis, och är glad att dom berättar.

När vi sedan skulle gå hem så ville inte Annabelle gå hem, hon gnällde och skrek när jag försökte få henne att följa med och klä på sig, det var ju ganska lustigt, i början var det ju tvärtom, gnäll och skrik när vi kom dit! :-)

Jag hoppas att hon vaknar pigg och kry imorgon! Lite snor hör ju bara till vardagen på dagis typ, men är hon hängig får hon stanna hemma med mig, jag är ju ledig imorgon.

Idag åkte Adam till Uppsala där dom har match ikväll, men i stället för att åka hem med laget så åker han vidare till sin mamma i Stockholm, för imorgon har han någon utbildningsdag (eller nåt?!) där, så han kommer inte hem förrän sent imorgon kväll.

Ikväll ska jag också lägga mig tidigt, det blir snart en dusch följt av en liten skål med glass och lite serier på datorn i sängen. Mysigt att vara själv ibland faktiskt. Men max en dag, sen är det inge mysigt längre, haha!

Hoppas ni får en bra tisdagkväll!
Kram från mig!

Inga kommentarer: