torsdag 27 december 2012

Vår snart?

Dagarna rullar sakta fram. Vi gör mest ingenting, och det är rätt skönt.
Dock har jag en tendens att bli rastlös, och jag känner att det börjar smyga sig på lite grann.

Julen har varit bra, men jag är glad att den är över. Det är lite ångestladdat, och så mycket stress inför en enda dag, eller inte ens en hel dag, snarare eftermiddag/kväll.
Jag önskar att jag kunde trolla bort långa avstånd mellan släkten och att alla kunde vara på ett och samma ställe.
Nästa jul firar vi i Stockholm, och då kommer det att vara fullt hus (hos dom lyckliga, haha) med massa barn och skratt!
Nu känner jag för att ta bort alla ljusstakar och röda dukar, och välkomna våren i stället. 

Imorgon ska jag "låna ut" Annabelle till mormor på eftermiddagen och hon ska sova där också. Jag ska passa på att åka till Birsta och på kvällen när Adam är borta (match i Östersund) ska jag hem till Edith och vi ska äta sushi och dricka vin. Väldigt välbehövligt med tjejtid!

Nyårsafton tänker jag inte lägga mycket energi på. Tycker det känns svårt att "göra nåt" med en AB som är allt annat än medgörlig om hon inte får sova när hennes "sovklocka" ringer, ca 19-19:30... Men men, vi kanske äter en lite lyxigare måndagsmiddag än vanligt, sedan ska jag föreslå Gudfadern-maraton för mannen i huset.

Nu ska jag fixa lite kaffe och läsa lite i en av sju böcker jag har fått låna av min svägerska Vicky, och här kommer en fin bild från igår då Anna och Silvia var och hälsade på oss:

Äh, vi får se helt enkelt.



3 kommentarer:

Lina Enocson sa...

Gott nytt år!
Ett tips: vi firade nyår fyra vuxna och tre små barn, började kl 13 och vid 19 var festen slut:) Det blev tre-rätters, vin, skumpa (allt i måttliga former så klart) och alla barn la sig när de skulle. Låter kanske trist men det var jättemysigt och vi var helt nöjda med upplägget! Får offra sena fester några år;)

Jessica sa...

Men att du inte tipsade om detta för några dagar sedan!! :-)
Lät ju superbra ju!!!!! Helt klart ett alternativ till nästa nyår!
Kram på dig Lina!!

Lina Enocson sa...

Haha, sorry... Fick själv tipset av mer rutinerade föräldrar för ett år sedan, efter ett nyår där vi bar runt på Herman hela kvällen och bara orkade till 23:)