söndag 13 januari 2013

Magsjuka och flytt.

I fredags fick jag som sagt nycklar till den lägenhet vi ska bo i under tiden våran fixas.
Det känns så himla bra. Den är helt möblerad (med tråkiga möbler) och vi behöver bara ta med oss kläder, mat och toalettgrejer! Igår var jag och Annabelle där och åt lunch med mamma, för att jag ville visa henne lägenheten, och jag är helt säker på att vi kommer att trivas där. Det enda tråkiga är att det inte finns internet, och tv'n verkar bara ha 6 kanaler.... Men oh well. Vi kunde ha suttit i en stuga på en camping någonstans (som försäkringsbolaget föreslog), och då tar jag hellre 2-3 månader utan internet.

Tidigare i veckan skrev jag om att AB var lite orolig i magen, och igår slog magsjukan till mot oss alla. AB är den som klarat sig bäst, hon har bara haft diarré, Adam hade det värre. Han var i Nässjö på match på fredagskvällen och skulle åka vidare till Stockholm för en ny match igår, och han blev under dagen (och matchen) så dålig att han inte orkade åka hem, så han stannade kvar hos sin mamma i Stockholm över natten och sitter nu på ett tåg på väg hem.
Jag var också riktigt dålig igår på kvällen, men idag mår jag bra. Eller så bra man brukar må efter en sån kväll. Vi blir hemma från jobb och dagis imorgon (48-timmarsregeln på dagis) och det passar bra, med tanke på att hela den här dagen som skulle gått till att installera oss i nya lägenheten fick gå till annat, som att vila och återhämta sig.

Det är en riktigt fin dag ute idag, synd att det är så förbannat kallt bara! Men vi får oss snart lite frisk luft när vi ska hämta Adam på tåget om en timme ca.

Ännu en lchf-vecka är över, och jag måste säga att jag inte har fuskat något den här veckan heller! Och jag har inte ens haft något sug efter något "fusk", jag tycker det känns lite konstigt nästan, haha!
MEN - jag vet att detta inte kommer att hålla för alltid. Jag är alldeles för svag för Jop's pizza, chips och riktigt kladdkaka för att utesluta det ur mitt liv, för att inte tala om SEMLOR som redan har börjat dyka upp!

NU måste jag rycka upp mig lite och väcka AB, hon höll på i 2 timmar i sängen innan hon somnade i eftermiddags! Jag väcker henne alltid vid kl 15, oavsett när hon somnar, så att nattningen på kvällen inte blir lidande.

Ha en skön söndagkväll alla ni som läser!

Inga kommentarer: