fredag 19 april 2013

35.

Jo, jag fyllde ju år igår. 35 år för att vara exakt.
Dagen var som vilken dag som helst, förutom att jag fick lite fina presenter. Jag hade önskat mig en enda sak, och det var presentkort på en hårsalong, och det fick jag (+ en fin tunika som jag hade hintat om). Jag är supernöjd över det. Jag har nu fått presentkort som nästan täcker 2 besök för klipp+färg+slingor!! Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så himla dyrt att gå till frissan här i Sundsvall. Jag har ju inget att jämföra med, så jag har ingen aning om detta är extremt dyrt eller inte? Men här (så klart lite beroende på vart man går) så kostar det 1500-2000:- att färga och klippa ett mellanlångt hår... Då kanske ni förstår hur glad jag är över presentkorten! :-)

Något jag har tänkt på under dagen idag är att när jag fyller 40 år så ska jag ha en fest för nära och kära. Jag har 5 år på mig att skapa mig/oss en grupp med vänner som jag tycker om, som vill fira med mig då.
Jag minns min 30-årsdag. Gud så kul jag hade. Hemmafest med alla som jag kände (typ).
Mitt liv såg helt annorlunda ut då. Annat jobb och mycket fler vänner och bekanta. Jag har så klart kvar de vänner som beyder något, men vi ses inte så ofta längre av förklarliga skäl. Familj och jobb tar mer tid än tidigare.
Jag saknar den tiden jättemycket, men jag älskar ju så klart det jag har nu, som jag inte hade då :-)

Den här veckan har varit ganska tung, jobbmässigt. Det är mycket nytt nu, och när jag kommer hem på eftermiddagarna är jag helt tömd på energi. Idag har jag varit ledig på förmiddagen och har i stället jobbat från 15 och slutar kl 19:30. Annorlunda tid för mig.
Annabelle är hos sin mormor, Adam är på en buss till Södertälje, och jag, ja jag står som sagt på jobbet.
När jag slutar ska jag snabbt springa upp till våran lägenhet (den "riktigta") och leta fram lite mer passande kläder till Annabelle. Vinteroverallen är det dags att lägga undan nu, äntligen! :-)

Nu ska jag förbereda stängningen lite, och hoppas på att kunderna går hem i tid! :-)

Trevlig fredagkväll!

Inga kommentarer: