torsdag 16 maj 2013

Det finns inget ont...

...som inte har något gott med sig.
Visst säger man så?

Idag var jag hemma igen för att "inspektera" när det skulle sättas upp en lampa i badrummet. Lampan kom aldrig på plats, för den passade inte riktigt ovanför badrumsskåpet. Det blev nästan lite gömd där uppe, för skåpet är ganska djupt, så nu måste vi köpa en ny lampa. Det är ett ganska litet problem, i jämförelse med nästa grej....
Jag blev visad in i köket, och där visade dom mig en stor repa på spishällen. Dom undrade om den hade varit där förut, och det hade den ju så klart inte. Hade det varit en liten skråma så hade jag låtit det kvitta, men det var en repa på ca 30 cm i form av ett V typ, och inte speciellt snyggt.
Det var alltså någon som hade haft något verktyg där och varit oförsiktig helt enkelt. Så, suckandes gick jag tillbaka till jobbet och ringde till Kjell, han som är ansvarig för hela det här projektet och berättade om repan. Han sa att han hade hört talas om den, och undrade också om den varit där tidigare, vilket jag sa att den inte hade. Då sa han att kan skulle forska lite, och ringde tillbaka efter ca 2 timmar och sa att dom så klart skulle ersättta den, så nu får vi inte bara ett nytt badrum, nytt köksgolv (och nya lister, bara en sån sak), utan även en ny spis!

PLUS, detta vet jag inte om jag har skrivit, men dom satte ju upp fel kakel i badrummet också, vi hade beställt ett vitt blankt kakel, och dom hade satt upp samma kakel fast matt. Inget fel med det, det var också snyggt, men inte det vi hade beställt. Så för att inte fördröja processen genom att riva ner det och sätta upp nytt, så erbjöd dom att betala för golvvärmen OCH arbetskostnaden för golvvärmen som vi hade beställt, som kompensation.
Tack tack, sa vi :-)

Det ska bli intressant att se vart fakturan hamnar på i slutänden. Vi behöver inte betala för golv, väggar eller arbetet, men vi har köpt lite nya grejer så som toalettstol, handfat, handdukstork, nya kranar, och så golvvärmen då (som vi inte behöver betala). Plus att vi ska få tillbaka pengar för elräkningarna som har kommit under vintern och våren. Förra månaden hade vi en elräkning på 2700:-,, och månaden innan det låg den på ca 1600:-, vilket är helt crazy. Det är för fläktarna som har stått på dygnet runt i 3 månader, och det ska vi inte betala för.

Jag tror inte att jag behöver skriva detta, men det ska bli så FRUKTANSVÄRT skönt att få komma hem!!!
Jag tror att jag kommer att städa hela helgen mer eller mindre, men vad gör det??? Det är ju hemma hos oss! :-)
Fyra månader har nu gått, ganska precis på dagen, och imorgon sover vi hemma i vårat HEM!
Och just ja, jag ska fixa fint på BALKONGEN också!!! :-)

Woohooooo!!!

Inga kommentarer: