lördag 18 maj 2013

Hemma.

Åh.
Alltså, jag tror inte man fattar hur mycket man älskar sitt hem som när man har varit borta ifrån det i flera månader. Idag riktigt längtade jag efter att få laga middag i mitt kök och bakade till och med en rabarberpaj, jag älskar mitt kök, det är så ljust och mysigt. Det är egentligen inget speciellt med mitt kök, men det är HEMMA. :-)

Men - det är liksom inte bara att flytta hem, det är massa städning, vi lämnade ju lägenheten ganska tvärt, inte speciellt städat eller snyggt, och nu har vi ju haft massa byggkillar som sprungit in och ut i 4 månader, och det känns som att det är damm överallt. Alltså inte dammtussar, och inte heller byggdamm, utan typ sånt där damm som man ser när solen skiner in, som bara flyger omkring i luften.
Man sätter sig i soffan och så bara POOF så dammar det upp...

Jag har haft en bra dag, Annabelle har varit hos mamma och jag har haft tid att städa, handla, tvätta och VILA. Annabelle vaknade 05:30, pigg och glad och redo för dagen. Inte jag, men vad gör man då? :-)

På tal om Annabelle, hon verkar vara glad över att vara hemma, hon kan se sina favvo-program på tv (Max och Ruby, Dr McStuffins, Händige Manny och så vidare), och hon har alla "nygamla" leksaker, men hon har varit väldigt ledsen när det är dags att sova, jag har fått ligga inne på golvet hos henne tills hon somnat, och både igår och idag har jag trott att hon har somnat, och smygit ut, och då har hon märkt det och blivit hysteriskt ledsen....då är det bara att börja om från början.
Men, hon vänjer sig nog snart igen.

Det har varit strålande väder idag, jag har varit ute lite, och försökt sitta på balkongen, men jag hade glömt bort att det alltid är en massa bin på balkongen nu så här på försommaren. Riktigt irriterande.

NU ska jag hälla upp lite cola och cheeseballs och slötitta på Mello. Men jag tror att jag mest kommer att kolla på lite serier som jag kan titta i kapp nu (Adam är i Stockholm så jag passar på), äntligen snabbt internet på datorn och inte något hackande hotell-wifi :-)

Ha en trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: