tisdag 18 juni 2013

Bra dag.

Det blev en helt ok dag idag.
Annabelle och jag har spenderat dagen med att blåsa bubblor (hennes favvo-grej), byggt pussel, åkt bil i 5 minuter för att få henne att somna (insane, jag vet, men hon vaknar ju så himla tidigt på morgonen och "vägrar" sova på egen hand, då får man ta till de stora maskineriet, hon blir ju så mycket gladare efter att hon har sovit en stund), blåst mer bubblor, åkt och handlat, kollat Bamse och så vidare. Ätit lite däremellan också.

Ikväll var första gången på väldigt länge som hon somnade utan en fight på kvällen, det var mycket skönt måste jag säga. Lite senare än vanligt, men det är ju ok, hon har ju sommarlov nu :-)

Imorgon kommer Adam hem, eller om han kommer inatt kanske, och det ska bli så nice! Onsdag och torsdag jobbar jag sena skiftet på jobbet, så det blir bra för pappa och dotter att få ha lite mys-tid på kvällen på egen hand utan mig.

Midsommar på fredag. Midsommar, midsommar, midsommar.
Jag vill så gärna att Adam ska tycka sånt är kul, samma sak med nyår, men han ser liksom inte det "roliga" i det. För honom kvittar det liksom. Det är som vilken dag som helst. Men JAG vill fira, men jag vill INTE fira i lägenheten. Knivit läge. Fan vad jag ogillar sånt här, jag är liksom besviken flera dagar innan. Varför har vi inte mer vänner? Vänner med hus eller sommarstuga? Varför har inte vi ett hus eller sommarstuga?
Ursäkta min bittra ton, men jag önskar nästan att det regnar, då får det gärna vara som vilken dag som helst.

Så, nu har jag fått ur mig det där också, men det är inte synd om mig. Jag är en vuxen människa som kan styra och ställa lite, men tyvärr gillar jag inte att bjuda in mig själv hos folk...

Nu ska jag ta en lång dusch, sedan ta en Smirnoff Ice och kolla senaste RHOOC :-)
Woop woop!

Inga kommentarer: