måndag 17 juni 2013

Baaaasket och vab (?)

För andra kvällen i rad sitter jag bänkad framför tv'n och kollar basket. Alltså hallåååå, värsta matchen igår som Sverige VANN mot Ryssland!!! Det har aldrig hänt förut och just nu ser det väldigt bra ut mot Spanien. Så himla roligt att titta, och jag är så STOLT över min vän Anna Barthold som gör det så bra!!!

Idag när jag hämtade Annabelle så fick jag höra att hon hade feber och hade varit ganska gnällig, trött, rödblommig och blank i ögonen. Min första tanke var "ok, men varför har dom inte ringt?". Dom ringde ju i vintras när hon hade feber (som hon inte hade). Dom sa "du vet ju hur Annabelle är, hon är ju så pigg ändå även fast hon har feber". Hmm. Jaja, men jag gillar faktiskt heller att dom är konsekvent. Ring inte ibland. Ring varje gång hon är sjuk. Och trött och grinig är hon ju så klart för att hon inte sover där längre.

Efter 3 mindre utbrott så somnade hon till slut väldigt mysigt i min famn i soffan framför Bamse strax innan 19:30, såå himla mysigt! Sjuk eller inte, så vabbar jag imorgon. Hellre det än att lämna henne halvpigg på dagis och behöva hämta hem henne, för jag jobbar själv imorgon, och då kommer jag ändå inte att kunna komma ifrån snabbt, så lika bra att vara borta hela dagen.
Hoppas hon sover till minst 07 imorgon, igår var hon vaken ända fram till 21:30 och vaknade tidigt i morse, så hon behöver sova ikapp lite.

Nu har Annabelle sommarlov, Adam ska vara pappaledig från den 20/6 och sedan är ju jag ledig, så den 19/8 är hon tillbaka igen.

Imorgon natt kommer Adam äntligen hem, och jag vet att han har varit och handlat på Sephora till mig!! Woohoooo!! Ska bli så skönt att han kommer hem, och att ha honom hemma i över en månad nu!

Nu börjar matchen igen efter halvtid. Håll tummarna för ännu en vinst för Sverige!

Inga kommentarer: