söndag 9 juni 2013

Datenight och 2-årstrots.

Igår (lördag) lämnade jag Annabelle till mamma vid 16-tiden. Alldeles innan hade hon jordens utbrott över något som jag inte ens minns. Jag tänkte inte så mycket på det.

På kvällen gick jag och Adam ut och åt middag på Oscar. Jag blev faktiskt lite besviken på maten, men det var inget fel på den egentligen, jag får skylla mig själv som bestämde mig för att testa något nytt från menyn i stället för att ta det jag alltid tar, alltså entrecot med sötpotatisgratäng och bea-sås. Igår tog grillade jätteräkor på spett med friterad färskpotatis och en kall romsås. Helt ok, men räkorna var oskalade, och är det något jag ogillar så är det att skala räkor - speciellt på en restaurang. Det blev kladdigt och jag stank räkor/fisk om händerna resten av kvällen. Sedan var det ganska lite mat också, men smaken var det inget fel på.
Nästa gång satsar jag på ett säkert kort helt enkelt, så slipper jag bli besviken.

Efter middagen gick vi och såg Fast and furious 6 på bio. Den var faktiskt helt ok. Action hela filmen typ. Sedan gick vi hem, tittade lite på tv och somnade allt för sent, men vi fick sova lite längre idag i alla fall, eftersom Annabelle var hon mormor.
Vi passade på att gå ut och äta hotellfrukost, och efter det åkte vi för att hämta gumman.
Inom loppet av en timme så hade hon 4 monster-utbrott, och när vi kom hem ytterligare 2 till, OCH hon vägrade sova.
Hon är som en tickande bomb som kan expoldera när som helst. Minsta lilla grej kan bli världens största grej. Nu senast var det ett utbrott över ett par byxor. Hon skulle INTE ha dom på sig ÖVERHUVUDTAGET. Hysteriskt grin och skrik och sparkar på golvet. Och när hon lugnat ner sig kom hon till mig och sa att hon ville ha glass, och när jag sa nej så började allt om igen.
Herregud...huvudvärk kan man lugnt säga att jag har nu.

Nu ska jag snart iväg och jobba. Egentligen är jag ledig idag, men fick hoppa in och jobba extra för att vi har ont om folk. Helt ärligt så känns det skönt, efter den här dagen, haha!
Men först ska jag hänga tvätt!

Ha det gott!

1 kommentar:

Linda sa...

I knooow..denna trots gör en galen och man vill bara lägga sig på golvet och skrika själv ibland haha :) Men det är väl ett antal år med trotsiga perioder nu som man har framför sig! jippie dessa charmiga ungar! ;)