söndag 9 juni 2013

Varför är det så?

Det här med relationer alltså.
Varför är det så svårt ibland?
Oavsett om det är med sin partner, en vän, en familjemedlem eller en kollega.
Jag har svårast att ta tag i saken om det handlar om en vän, familjemedlem eller kollega. Adam har jag inga problem att prata med, om jag tycker att det finns något att disskutera så gör jag det.
Men handlar det om de tre andra så är det plötsligt mycket svårare.
Varför är det så?

Just nu känner jag ett behov att reda ut något, men det är inget specifikt som har hänt egentligen, så jag vet inte vart jag ska börja, eller hur jag ska ta tag i det.

Det skulle vara nice med en handbok som man kunde följa, då kunde man säga "du, kolla upp punkt 14 i manualen, det skulle jag vilja prata med dig om".

Visst?

Inga kommentarer: