tisdag 11 juni 2013

Monday fun day?

(detta skrev jag igår morse, men det blev tydligen aldrig publicerat...)

Gooooood mooooorning Suuuundsvall!!!!!
Upp och hoppa, solen skiner på magen! Så sa alltid pappa när han tyckte att det var dags att kliva upp på morgonen.

Fy fan vad jag har sovit PISS inatt. Är det inte typiskt bara för att jag för en vecka sedan skrev att jag sov så bra och att jag inte alls var så trött?!

Men men, det är bara att bita ihop och ta sig igenom dagen.

Gårdagen var en av de jobbigaste för Annabelle på länge. Jag slutade räkna utbrotten efter 6 st, och som grädde på moset så föll hon rätt på huvudet och fick ett rejält skrapsår i pannan som följd. Så går det när man ska hoppa överallt. Men, kanske lär hon sig att vara lite mer försiktig. Tveksamt dock.. :-)
Förutom utbrotten så är det även matvägran som gäller nu. Alltså hon äter ju, men inte när vi ska äta typ lunch eller middag.
Frukost går alltid bra, för då är hon oftast så hungrig (eftersom hon vägrar äta middag), men sen under resten av måltiderna så blir det oftast ett mindre världskrig och endast pet och lek med maten. Allt är "eeecklit" och hon vill helst bara äta glass, flingor eller blodpuddig om hon fick bestämma själv.
Jag antar att detta är en av alla faser som vi ska gå igenom och att det blir bättre, men det hjälper inte så mycket just nu tyvärr.

På tors

Inga kommentarer: