måndag 3 juni 2013

Mamma-sjuk.

Måndag.
Måste börja med att säga att jag sover riktigt bra nu. Äntligen! Jag är så klart trött eftersom jag ställer klockan på 04:45 varje måndag och tisdag (och aldrig riktigt får sova ut på helgerna), men jag sover på nätterna och vaknar när klockan ringer, och inte en timme innan. Det är riktigt skönt. För att det hela ska bli optimalt ska jag försöka lägga mig lite tidigare på kvällarna, även på helgerna.

Helgen har varit bra. Helt ok faktiskt. Vi gjorde inget speciellt, utan det vanliga typ. Var ute lite, shoppade lite, vilade lite, och så bakade jag bullar igår.
Kolla bilderna från Instagram på  höger sida i bloggen så ser ni helgen i bilder typ.

Igår var Annabelle lite "konstig".
På förmiddagen var vi i lekparken och där var hon precis som vanligt. När vi kom hem och skulle äta lunch så åt hon en pannkaka. Hon brukar äta 2-3 st minst. Sedan sov hon och när Adam väckte henne så var hon såååå seg. När hon väl kommit igång så gick hon mest runt och suckade typ, släpade fötterna efter sig och såg allmänt bedrövad ut. Hon åt 1 bulle (även där chockerar hon, hon skulle kunna äta ett helt fat). Hon kom och slängde sig på mig flera gånger och sa "mammaaa" med klagande röst. Hon var inte alls som hon brukar. Är hon trött när hon vaknar så brukar hon alltid ligga i soffan en stund, men nu var det som att hon var orolig, kunde inte sitta still, men var ändå ganska orkeslös. Varje gång jag gick någonstans så var hon hack i häl och klängde på mig och sa "mammaaaa".
Hon ville inte ha middag, och somnade 19:05 utan protest.
Plutten.

Jag vet inte vad det var med henne, hon verkade riktigt off faktiskt. Hon kanske hade en "sån dag" helt enkelt. Jag tycker att det är så mysigt när hon kommer till mig, hon var riktigt kramig och mammig. Så underbart att få känna sig så viktig för någon. :-)

Igår köpte jag ett par löparskor.
Gud va seriöst det låter.
Joggingskor passar bättre.
Eller promenadskor, haha!
Nä, men jag tänkte faktiskt försöka att börja springa lite. Att springa är det jobbigaste jag vet, så jag har väldigt låga förväntningar. Och jag tänker sätta väldigt låga mål. Jag tänker börja försiktigt och väldigt långsamt, vilket jag tror är bra, så att jag inte blir totalt avskräckt i början.
Jag tänkte börja ikväll. Oavsett väder och oavsett hur trött jag är, för även om det bara blir 10-15 minuter så är det en start och bättre än inget alls. Man måste börja nånstans.
Jag har en långstiktig dröm om att jag ska börja att ÄLSKA löpning, som så många gör. Vi får se. Kanske blir det så.

Den här veckan är en kort vecka, som hade kunnat vara ännu kortare. Jag jobbar mån-tis-ons. Skulle egentligen ha varit ledig onsdag också, men pga sjukskrivningar så måste jag jobba på min lediga dag. Typiskt, men nice med extra cash så klart.

Nu ska jag starta igång hälsocentralens reception, ha en bra dag!


Inga kommentarer: