onsdag 5 juni 2013

Vi svenskar och vårat vädersnack.

Vad kännetecknar en svensk? Jo, att vi alltid pratar om vädret. Vädret har vi alla gemensamt och det finns alltid något att säga.
Blir det inte alltid så här att vi får en helt underbar vecka i början av sommaren med sol och värme, och alltid tätt följt av ett bakslag med regn, blåst och kyla.
Idag och igår känns det som höstväder...

Oh well.

Idag ska jag springa igen tänkte jag. Jag "vilade" igår, haha! Herregud vad jag var trött igår, höll nästan på att somna i soffan vid 16:30... Hatar såna eftermiddagar. Idag ska jag faktiskt gå hem och försöka sova en liiiiten stund innan jag hämtar på dagis, jag tror att om jag lyckas så blir jag en mycket roligare mamma och sambo resten av dagen.

Annars då, jo jag ser fram emot 4 lediga dagar! Imorgon ska vi på en liten Nationaldags-tillställning hemma hos Adams kompis David och hans fästmö Lina och "ta ett glas champange" som David sa igår. Adam kommer nog inte det, men jag kanske unnar mig. Gillar inte champagne egentligen, men ett glas får jag nog ner :-)

Nu hoppas jag att denna dag på jobbet flyger iväg fort, är lite less idag känner jag.
Hej dååå :-)

Inga kommentarer: