tisdag 2 juli 2013

Huvudvärksväder...

Det är varmt i Svallet idag. Jättevarmt. En sån där tryckande värme som bidrar till min redan existerande huvudvärk. Grundorsaken till värken kommer från att jag biter ihop mina käkar JÄTTEHÅRT på nätterna, och när jag vaknar är jag helt knäckt. Det är inte så varje natt, men inatt var det en sådan natt.
Jag skulle verkligen behöva gå till tandläkaren och fixa en bettskena, jag har hört att det hjälper ganska mycket. Men VARFÖR ska det vara så himla dyrt att gå till tandläkaren? Det kostar 80:- att träffa en sköterska och 150:- att träffa läkare på vårdcentralen, ett tandläkarbesök kostar minst det tiodubbla!

Idag jobbar jag nionde dagen i rad, och jag har två dagar kvar innan ledig helg. Och vet ni vad jag ska göra då?
INGENTING.
Adam och Annabelle ska åka till Stockholm över helgen. Egentligen skulle dom ha åkt förra veckan när jag jobbade, men vi ska göra service på bilen imorgon och Adam vill ha det gjort innan dom åkte.
Det känns lite konstigt, att dom ska åka men inte jag, men Adam vill åka själv, han och Annabelle har aldrig gjort något sånt, och jag har aldrig varit hemma ensam i mer än ett dygn på 2 år och 4 månader. Jag tror det blir nyttigt för oss alla! Fast det hade känts lite bättre om jag hade jobbat under tiden, för nu hade jag ju egentligen kunnat följa med, men vi åker ju ner tillsammans i slutet av nästa vecka, så lite "time apart" skadar nog inte.

Jag hoppas på bra väder så att jag kan ligga ute och sola, och dåligt väder också så att jag kan vara inne med gott samvete och kolla på serier och städa och greja inomhus. Och så tänker jag försöka lära mig nya kameran också!
Jo! Det är ju gatufesten också (som jag tänkter total-ignorera), och då MÅSTE jag gå och äta Langos!!! M*U*M*S!!!

Gaaah.... Jag vill gå hem. Min lilla älsklings-bella är så gullig att jag saknar henne typ hela tiden när jag är på jobbet. HUR SKA DET GÅ TILL HELGEN?? :-)

Inga kommentarer: