måndag 26 augusti 2013

Hej måndag!

Tack för en bra helg!
I lördags skulle jag jobba i några timmar, vi hade Öppet hus på jobbet. Det blev 1 timme jobb och 1 timme total lycka. Som jag skrev i förra inlägget så fick Annabelle testa på dans för första gången. Det blev väldigt hastigt påkommet, jag sprang liksom hem och hämtade henne 10 minuter innan klassen skulle börja. Jag frågade henne om hon ville gå till mammas jobb och dansa och till svar fick jag "jaa!! dansa!!", så det krävdes inte så mycket övertalning.
Själva klassen var en blandning av sång, dans och gympa. Thea (min kollega som är utbildad förskollärare) började klassen med att sjunga "Alla händer säger klapp, klapp, klapp" vilket är samlingssången på dagis, så den kunde ju Annabelle galant! Sedan lekte dom att dom var apor, ormar, krokodiler, elefanter och flamingos. Sedan var det lite "ballet" då dom fick vara maskrosor och springa runt på tå med armarna högt över huvudet.
Sedan var det lite blandat, typ rulla på en madrass (vilket hon inte riktigt fick till) och hoppa från en låda, göra en kort och enkel dansrutin (4 steg fram, 4 steg bak, skaka på rumpan och snurra runt) och så var det även lek med en liten boll och "Björnen sover" då alla barnen fick vara björnen under en filt.
Några gånger kom hon och ville sitta hos mig, men bara i någon sekund, och sedan sprang hon självmant tillbaka till den lilla gruppen. Hon tyckte verkligen att det var jätteroligt, och sa sedan på kvällen flera gånger att hon ville gå till mammas jobb :-) Jag tar det som ett bra betyg.

Igår hade vi en efterlängtad "reunion" med islänningarna :-) Edith, Jakob, Oliver och Viktor kom till oss på fika och lek, och Annabelle och Oliver lekte så bra tillsammans, så himla roligt att se!!

I övrigt så har helgen bjudit på en hel del shopping, lek och mys. En bra helg med andra ord.

Denna vecka är lite speciell. På onsdag ska JAG åka bort med jobbet. Jag som aldrig får göra sånt, det är ju alltid Adam som är ute och flänger i våran familj, men nu ska jag till Luleå (av alla ställen) ons-fre på en utbildning med jobbet. Tack och lov har vi världens bästa mormor som ställer upp och hämtar på dagis och fixar middag eftersom Adam jobbar fram till 19 ungefär.
Det blir en seg bilresa, men några "nyttiga" dagar på olika sätt.

Idag har jag bestämt mig för att köra BodyPump på min lunch. Det är kanske så jag måste börja göra för att klämma in träningen? Jag kommer att ta den vääääldigt lugnt ;-)

Ha nu en fin måndag, och resten av veckan. Kanske blir dåligt med bloggande den här veckan.
Kram till er!

Inga kommentarer: