fredag 16 augusti 2013

TGIF!

Äntligen fredag! Men en lång och seg sådan. Jag jobbar helt själv från 06:15-14:00... Detta är tredje dagen jag har öppning och jag kan lätt säga att jag har varit helt KNÄCKT på eftermiddagarna. Jag har placerat Annabelle i soffan med lite russin och en Bamse-film i hopp om att få vila lite, men det har varit ganska önsketänkande.
Egentligen ska jag jobba hela helgen också (ytterligare en 11-dagarsvariant), men jag orkar faktiskt inte, så jag gav bort mitt lördagspass. En dag ledig vill jag faktiskt vara denna helg.

Imorgon ska jag och Annabelle åka till Jessica och Max&Maya (som är ett ord, haha!) och leka och äta middag! Det ska bli så kul! Jessicas man är borta  i helgen och dom ville ha lite sällskap.

Denna första vecka har gått så bra för Annabelle på dagis! Utom vid lämning idag. Adam berättade att det blev världskrig när han skulle lämna idag. Det var bara vikarier och hennes "bästis" var inte där heller. Usch vad jag fick ont i magen. Men annars har det gått bra som sagt, endast en enda liten olycka i trosorna på hela veckan (får se hur det går idag).
Hon sover ju inte på dagis, och det är rätt skönt. Hon är så trött på kvällarna nu och har somnat innan kl 20 två gånger denna vecka. Igår höll hon på att somna sittandes i soffan vid 17:30, då fick jag muta med en liten macka innan maten (inte så smart kanske), men allt för att hålla igång henne till nattningen.
Igår hade hon även ett stort utbrott när vi skulle bada på kvällen. Hon har en "hang-up" på plåster, och vill gärna ha plåster varje gång hon gör illa sig oavsett om hon blöder eller inte. Det får hon så klart inte, men igår hade hon ett på benet, och då kom hon ihåg att hon tappade ett plåster i poolen i somras, så då vägrade hon bada, för TÄNK om hon skulle tappa plåstret!! Hon stod upp i badkaret och GALLSKREK i ren ilska när jag försökte tvätta henne. Jättecharmigt, haha.

Nu ska jag jobba vidare. Det är väldigt svårt att bara sitta här helt ensam och INTE tänka på fika...och bageriet ligger bara några meter härifrån.
MEN - imorgon är det lördag. Idag blir det ett ägg till fika - woohoo, haha! :-)

Inga kommentarer: