söndag 1 september 2013

Heeej!

Men hej! Nu har jag varit så där dålig igen. Inte bloggat på flera dagar. Men det gör inget. Jag har inga krav på mig att blogga, så det blir lite så här ibland.

Som ni vet så har jag varit i Luleå några dagar med jobbet på en säljutbildning. Jag var på exakt samma utbildning för 4 år sedan i Västerås, och precis som då så tyckte jag att det var väldigt onödigt att åka. Vi är anslutna till en kedja eller vad man ska säga, som jobbar efter ett speciellt system och speciella tekniker, men just min arbetsplats gör INTE det, pga brist på resurser och annat, så varför vi skulle åka ända dit är lite av ett frågetecken för mig. Men det var kul att åka iväg med tjejerna som jag i vanliga fall inte umgås med utanför jobbet och det var jättekul att lära känna dom lite bättre.
Under den här veckan har det även hänt mycket på chefsfronterna på mitt jobb, 2 nya har tillsatts på min arbetsplats, och jag hoppas så innerligt att det blir bra nu, för det har det verkligen INTE varit de senaste 3-4 månaderna. Min nya chef brinner för detta och det är totala motsatsen till det som varit.

Annars så har det inte hänt så mycket. Ni vet, det rullar på.

Våran nya vagn som jag skrev om verkar vara väldigt skönt, för Annabelle somnar i den hela tiden. Det är ju bra att hon tycker att den är skön, men att somna 15:30 på en Tindra-promenad runt kvarteret var inte riktigt vad jag hade planerat. Hon är så extremt svårväckt också. Hon får väl sova en stund så kan jag börja med middagen snart.

Imorgon får vi hem Linas matkasse igen. Ser fram emot det så otroligt mycket, det är så bekvämt och bra. Älskar att slippa fundera!

Imorgon börjar jag att jobba 100% igen. Äntligen. Eller, jag vill ju kanske inte det egentligen, men jag behöver verkligen lönen. Det var aldrig tänkt att jag skulle jobba 75% i ett år, vilket det blev. Detta kommer att innebära att jag jobbar som vanligt, fast en dag i veckan jobbar jag stängning, och så jobbar jag en helg i månaden. Detta är enbart möjligt tack vare min snälla mamma som ställer upp med att hämta Annabelle från dagis varje onsdag nu.
Hur svårt ska det vara att hitta ett heltidsjobb på dagtid (mån-fre) egentligen?!

NU ska jag ta och pallra mig in till köket. Ikväll blir det lassagne.

Ha en skön söndagkväll, och en bra vecka till veckan :-)

Inga kommentarer: