onsdag 28 augusti 2013

Dag 2.

Herre min gud vilken träningsvärk jag har i låren. Det ÄR värre dag 2, som så många säger.

Igår blev Annabelle biten på dagis. "Av vaddå?!" var min första kommentar, tänkte typ en geting (blir man kanske inte biten av, snarare stucken), men det var ju så klart ett annat barn som hade bitit henne i kinden, nästan vid örat. Ett stort rött märke som ser ut som ett pussmärke. Jag gjorde ingen stor grej av det, sånt händer, och det kan ju faktiskt ha varit så att Annabelle startade något. Fröken sa att sånt här oftast händer när barnet som biter inte riktigt har talet ännu, och uttrycker sin frustration så i stället.
Hon hade så klart blivit ledsen men pratade om det utan att bli ledsen sedan på kvällen, så det känns bra.

Idag åker jag som jag skrivit tidigare till Luleå. En liten tripp på 54 mil enkel resa. Det är lite trist att vårat huvudkontor ligger i Luleå tycker jag. Stockholm hade varit trevligt.
Vi åker kl 14, och jag jobbar fram tills dess. Tredje dagen med öppning och jag avlsutar den med 54 mil i bil.

Detta är andra gången på 2 1/2 år som JAG åker hemifrån i ett par dagar. Förra året åkte jag ju med J&J till Åre över en helg. Jag har redan hunnit bli tårögd några gånger, så klart.
Detta är ju ingen "nöjesresa", det hade känts roligare att åka om det var det. Nu är det fortfarande tidiga mornar och jobb, men det ska ändå bli ganska kul. Vi ska gå ut och äta och dricka lite vin imorgon, och så är det ju alltid kul med en massa tjejsnack på hotellrummet!

Nu ska jag försöka bota den extrema tröttheten och huvudvärken som råder idag med en kaffe och en alvedon. Mums, eller?

Hörs i Luleå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Om ni går ut och äter i Luleå. Gå på CG's. Riktigt bra mat!