onsdag 4 september 2013

Skön onsdag.

Hej hej!
Idag är det onsdag och det innebär att jag jobbar stängning. Varje onsdag gör jag det, och varje onsdag ( i stort sett) ska mamma hämta AB från dagis. Tack mammis!
Jag lämnade gumman för en timme sedan ungefär, och sedan dess har jag varit ute på promenad medd Tindra och ätit en smarrig frukost, helt i lugn och ro. Faktiskt väldigt skönt.
Snart ska jag duscha och fixa mig - också helt i lugn och ro - och sedan gå in till stan och köpa hem en god lunch, typ sushi kanske.
Men jag ska inte bara glida runt och mysa, utan även städa och laga mat, men att att få göra detta ostört gör att jag nästan ser fram emot det "tråkiga" sakerna också.

Något som är mindre mysigt är att jag har drabbats av någon konstig värk i tandköttet som pulserar upp över ena kinden och upp emot tinningen, plus att jag har fått ont i  halsen också. Känns inte så lovande. Speciellt inte när jag idag skulle träna också. Jag hatar att ha BRA planer som inte går att utföra, speciellt när det gäller träning. Fan. Det blir alltid fel. Det är inte meningen att jag ska träna regelbundet helt enkelt. I måndags skulle jag gå på lunch-pump, men då var det tydligen min kollegas "tur" att gå, och så hade hon inte koll på tiden, så ingen av oss kunde gå.
Jaja. Nästa vecka.

Nu är det dags att ta fram dammsugaren och även slänga in en tvätt i maskinen.
Detta blir en bra dag!

Inga kommentarer: