måndag 3 februari 2014

Semester.

Hej på er!

Vilken underbart fin dag det är i Sundsvall idag. Plusgrader, sol, blå himmel, fågelsång, dropp från taken.
Jag känner mig mycket bättre, så jag och Annabelle tog en promenad in till stan för att gå till Apoteket. Jag köpte mig en BIM-sallad och tog med hem och Annebelle fick ett nytt Bamse-pussel. Inte helt oväntat så somnade hon i vagnen på vägen hem, och nu sover hon vidare i sängen hemma.
Lillan, det tar på krafterna att ha haft så hög feber i några dagar. Innan vi gick ut idag så kollade jag tempen, och den visade äntligen under 38! Det går åt rätt håll!

Adam är nu i luften mellan Sverige och Island där dom mellanlandar innan dom flyger vidare till Staterna. Vi pratade lite idag om vad vi ska göra på semestern i år.
Jag vill så mycket känner jag, och när det kommer till resor så är det nog den enda gången jag känner att det skulle vara otroligt trevligt att ha obegränsat med pengar. Om jag fick bestämma, och inte ekonomin, så skulle vi/jag i år göra följande:
1. Boka en vecka till Mallis i Maj. Perfekt innan den svenska fina sommaren.

2. Boka ett hus på Gotland eller Öland i Juli med Adams brorsor och familjer i typ en vecka.

3. Boka en långweekend till New York, antingen själv eller med en kompis.

Visst får man drömma?

Jag åkte ensam till New York för ett par år sedan, grymt nice var det! Visst, lite tråkigt när det var dags för lunch och middag (speciellt middag), för jag är inte den som går och sätter mig på en cool restaurang och äten middag själv, så det blev oftast takeout på hotellrummet. Men det är inte heller fel.
Jag ÄLSKAR amerikansk chinamat, så mycket godare än svensk chinamat!
Mmmm.....General Tso's chicken.... mmm......mmm......

Alltså, när jag tittar på den där New York-bilden blir jag helt varm i hjärtat. Älskade stad. Så många minnen, så många känslor, så mycket av ALLT.

Jahapp. Vad ska jag göra nu då? Sitta här och drömma mig bort eller gå och smeka min lilla flicka på pannan och kolla om hon vill vakna?

Jag gör båda.

Inga kommentarer: