tisdag 4 februari 2014

Stressfritt? I think not.

Hello!
Hemma nu efter en dag på jobbet. Alltså, FAN så stressigt och ostrukturerat det är ibland, jag ogillar verkligen det! Idag hade jag 7-8 saker som hängde i luften som skulle fixas och lösas, och varje gång jag påbörjade nåt så blev jag avbruten av något annat som måste fixas eller lösas.
Ibland undrar jag hur det skulle vara att jobba på ett kontor. Där man sitter och gör sitt i lugn och ro på sitt eget rum med sitt eget skrivbord. Ibland längtar jag efter något sånt.
Men samtidigt så vet jag att jag jobbar bra i ett snabbt tempo, men ibland blir det bara för mycket och man tar med sig stressen på lunchen, rasten och hem. Totalt värdelöst. Det leder bara till magkatarr.

Jag har fått en lägesrapport från Adam i USA, tydligen bor dom på ett jättedåligt hotell med väldigt låg standard, och frukosten som erbjöds (som man kunde köpa alltså) var typ muffins, wienerbröd och bagels. Adam jublade inte direkt, haha. Men wifi funkade fint i alla fall, det är alltid nåt!

Idag har Annabelle varit med mamma och hon är fortsatt seg och hängig, men feberfri. Jag nojar i vanlig ordning, "gud vad hon är blek", "gud hon orkar inte leka" men jag glömmer hur trött och seg man blir av att ha varit riktigt sjuk med hög feber. Jag är inte van att se henne så här, så det känns så konstigt allting.

Nu har vi en lång eftermiddag/kväll framför oss. Jag känner att jag skulle vilja starta något projekt här hemma, typ städa Adams garderob, men det känns som ett evighetsprojekt, haha! Kanske lite senare.
Vädret är så tråkigt idag, och Annabelle är för seg för att orka gå ut och göra nåt, så vi blir garanterat hemma i alla fall.

Jahapp....hade jag nåt mer att skriva om? Nä.... inte just nu :-)

Inga kommentarer: