lördag 15 mars 2014

Chill(y) dag.

Hej lördag.
Helgen började med att Annabelle fick hög feber igår kväll. Vad är grejen med hög feber 1 gång i månaden under vintern? Tycker så synd om henne som är sjuk/förkyld så ofta.
Ingen magsjuka i alla fall, och den har jag liksom "väntat" på hela vintern (peppar, peppar).

Hon är lite febrig idag, och har sovit 2 1/2 timme nu mitt på dagen. Just nu sitter hon och äter lite chips som hon hittade i en skål som jag glömde att gömma igår, och helt ärligt så känns det ok att hon äter lite salta chips, för då blir hon törstig och dricker vatten, vilket hon inte gärna gör annars (om hon inte är jättetörstig så klart).

Idag har jag och Adam varit och tittat på ett hus! OCH - vi ska titta på ett till morgon!!
Det som vi tittade på idag var helt ok, men ingenting var riktigt fint, och allt måste renoveras. Dock var det inget som var "akut", helt klart kan man leva med vissa tapeter ett tag, men i det stora hela så var det mycket som skulle göras om (enligt mig, haha).
Vi fick båda ändå en bra känsla, för det har bra potential!
Huset vi ska titta på imorgon är för samma pris, men i mycket bättre skick, typ ingenting alls som måste göras nästan. Visst vill man alltid sätta sin egen stil och känsla på ett hem, men inget som var liksom "fy va fult, det måste vi göra om". Dit skulle man kunna flytta in direkt, och kanske göra något efter ett halvår, ett år eller så.

Det känns kul att det äntligen finns lite att titta på i våran prisklass (kommer nog dra iväg i budgivningar), och i de områden vi är intresserade av.

I övrigt så gör vi ingenting idag. Adam har match och kommer hem vid 17. Jag och Annabelle chillar här hemma och jag vägrar gå ut i den iskalla blåsten. Gud vad jag har blivit anti detta väder! Det ser så fint och soligt ut, och så kommer man ut och blir helt lurad! Iskalla vindar!

Vad gör ni idag?

1 kommentar:

anna octavia sa...

Vi e oxå hemma. Lionel är sjuk igen. Gud vad våra små har otur :(