måndag 7 april 2014

Måndag.

Helgen var ok.
Bara ok.
Kunde varit bättre, kunde varit sämre. Helt klart.
Det är alltid segt när Adam är borta en hel helg, jag får aldrig möjlighet till återhämtning, och jag och Annabelle går inte alltid jämt upp.
I lördags var det mycket små gnabb, igår var en bättre dag, trots att jag var extremt trött igår.
Jag har så himla svårt att ta mig för att göra saker när det bara är hon och jag, vi blir lätt hemma mycket. Mycket i förebyggande syfte.
Hon är inte så samarbetsvillig om vi går på stan eller åker till Birsta. Att lyssna på mig finns inte, och att jag ska jaga henne i affärer och säga nej 100 ggr till godis vid kassorna är inget jag tycker om att göra själv.
Jag har aldrig tänkt på det där med godiset vid kassorna förrän nu. Det är ju döden.
Kanske inte om man inte vet vad godis är, men har man nu fått smaka godis som hon har så vet hon ju vad det är och det är klart hon vill ha.
Inte hennes fel så klart, helt och hållet mitt och Adams.
Men vissa dagar orkar man inte sånt, och inte jag när jag har en ensam helg, då ser jag till att allt finns hemma :-)
Så funkar jag i alla fall.

Idag ska Annabelle till tandläkaren för första gången. Jag sa direkt när kallelsen kom att detta är något jag INTE följer med på.
Jag har tandläkarskräck som har följt med från barndomen. Jag hade en riktig kärring till tandläkare som inte hade någon känsla alls för rädda små barn. Jag minns det inte själv, men mamma har berättat och hon blir nästan tårögd varje gång hon berättar om hur den där tandläkaren behandlade mig. Så - tandläkare får bli Adams grej.
Usch, jag är nervös åt henne idag. Hon däremot är stolt över att gå dit, hoppas hon får en mycket bättre upplevelse än mig.

Nu är det dags för dagens första kaffekopp. Jag har grädde med mig till jobbet så att kaffet ska bli drickbart, haha!
Ha en bra måndag alles! :-)

Inga kommentarer: