söndag 6 april 2014

Sunk-varning.

Mitt hår.
Mitt hår har alltid varit något som jag i stort sett alltid har varit nöjd med. Jag har bra kvalité och fin naturlig glans på håret. Visst, jag färgar det och så, men jag behöver inga extra "hjälpmedel" i form av glansprodukter för att göra det fint.

På senare år, sedan jag blev mamma, så har min hårskötsel försämrats otroligt. Från att tvätta håret kanske 4-5 gånger i veckan, och alltid styla det, så tvättar jag nu håret max 2 gånger i veckan.
Alltså, vad har hänt med mig?? Att tvätta håret är väl inte så jobbigt, men att torka det efteråt - herregud vad jag hatar det. Och jag måste föna håret, att låta det självtorka är inte ett alternativ.
Ofta tvättar jag håret på söndagkvällar, och onsdagförmiddagar. I värsta fall torsdagkvällar.
Jag drar ut på det så länge jag bara kan.
Det är så sunkigt, jag fattar inte hur det har blivit så jobbigt??!!

Blä blä blä.

Och med det sagt, så måste jag gå och torka håret nu.
Fan också.

Inga kommentarer: