fredag 1 augusti 2014

En liten uppdatering!

Hej på er!
NU sitter jag ner i soffan en stund och tänkte att jag skulle ta och skriva ner lite om hur vi har haft det den sista tiden.
För att sammanfatta det i ett ord (på engelska): LOVELY!

Vilken underbar sommar det blev till slut. Vädret har ju varit helt fantastiskt, och vi har hunnit med poolhäng och strandhäng flera gånger innan vi till slut åkte till Alcudia, Mallorca. Veckan vi åkte var ju typ den varmaste veckan här hemma, men jag är inte less för det, för vi bodde på hotell, behövde inte tänka på matlagning, städning eller annat tråkigt, och det är mycket därför jag älskar att resa bort också, inte bara för att åka till varmare väder och badvatten.

Vi åkte först till Stockholm i ett par dagar för att hälsa på lite av Adams familj, var på kalas hos Annabelles kusin Alicia, badade och bara hade det bra. Kvällen innan vi skulle flyga till Mallorca så checkade vi in på Rest and fly på Arlanda och sov där så att vi bara kunde kliva upp och gå direkt till incheckningen.
Flygningen gick jättebra med Annabelle, hon var sysselsatt hela resan (endast 3 timmar och 15 minuter) och på flygbussen till hotellet somnade hon, och det var bra, för då var hon grymt laddad för bad resten av dagen!
Vi bodde på ett jättestort och fint hotell, direkt vid stranden, med 2 stora poolområden och två stora restauranger. Vi hade all inclusive så allt ingick, väldigt nice att bara gå och beställa glass/läsk/drinkar och inte behöva tänka på betalningen.
Trots att vi var borta en hel vecka så lämnade vi inte hotellområdet en enda gång, haha! Vi kände liksom inget behov av det, utan varvade pool med strand, och varje dag så fick jag och Adam ca 1 timme var till "fritid" då han tränade och jag promenerade längs stranden - perfekt!
Jag tror att Mallorca kommer att bli vårat återkommande resmål, detta var faktiskt 3:e gången vi var där på 5 år. Vi har redan börjat titta på nästa sommars resa... Jag ÄLSKAR Mallorca, och speciellt Alcudia som har en otroligt fin och BARNVÄNLIG strand. Fin sand, fin botten, fint vatten och väldigt långgrunt. Perfekt!
Om jag ska hitta något dåligt med våran vecka så var det nog själva hotellrummet. Det var ganska litet och sängarna var extremt hårda. Men allt annat var underbart!

När vi kom hem till verkligheten igen så var det fortfarande fint väder och det ska ju fortsätta så i augusti också, dock börjar vi jobba på måndag så jag klagar inte om det blir lite svalare ;-)
Jag kommer att jobba i en vecka och sedan vara ledig en vecka till för att skola in Annabelle på hennes nya dagis.
Det är lite struligt på jobbet nu, två har fått sluta efter ägarbytet, en kommer att flytta om någon vecka och jag vet helt ärligt inte hur det ska gå till med bemanningen då, men det är inte mitt problem att lösa. Har dom gjort så här så får dom lösa det också.

Om tre veckor exakt så flyttar vi! Vi har fixat lite praktiska saker (med betoning på lite) den här veckan. Vi MÅSTE börja rensa och packa!!
Men vi har i alla fall sålt våran soffa och köpt en ny! Jag la ut våran soffa på Facebook och 5 timmar senare hade jag fått en handpenning på den! Vi vill ju inte bli av med den just nu, utan dom hämtar den när vi flyttar, och idag köpte vi en ny på rea på Mio som levereras till radhuset om 3 veckor. Det klaffar väldigt bra! Vi har även bokat in flyttstädning så nu slipper vi tänka på det också. Så skönt!

Ikväll ska jag bjuda mamma på middag och vin på stan, som tack för att hon hade Tindra när vi var borta, och imorgon ska vi på kalas hos min borsdotter Elina som fyller 18 (!) år idag! På söndag ska vi åka till Drakborgen och lämna Annabelles nappar till draken och på måndag, ja då är det dags för jobb igen.

Här kommer lite blandade bilder från den sista tiden!
Kram till er!













Inga kommentarer: