söndag 3 augusti 2014

Hej Söndagsångest.

Sista semesterdagen idag. En jobbig dag.
Det är riktigt varmt och kvavt, och mulet, så vi har inte riktigt varit sugna på att bada eller så. Badkänslan kommer bara när solen skiner för oss.
Jag är alldeles klibbig och allt känns som en ansträngning. Humöret svajar hit och dit, och det känns att vi har varit väldigt mycket med varandra nu i familjen. Man nöter på varann och tålamodet är nästintill obefintligt ( i alla fall hos mig). På det sättet ska det bli skönt att börja jobba imorgon.

Idag har vi varit på Drakborgen och lämnat Annabelles nappar till draken, så hur det kommer att gå vid nattningen ikväll återstår att se. Hon var i alla fall helt med på noterna när vi åkte dit och lämnade dom, och sedan sa hon att hon är en stor tjej nu, och att hon inte ska sova med napp ikväll.

Efter det så gick vi på Ikea och åt lunch, och lämnade för första gången Annabelle på Småland medan vi gick och köpte flyttkartonger och lite annat. Jag kände mig stressad och rädd att hon skulle bli ledsen eller så, så vi var tillbaka efter endast 30 minuter. Allt var frid och fröjd tills hon såg oss och skulle springa till oss och halkade och slog sig på rumpan. Hello grinfest.
Men, bortsett från vurpan så tror jag att hon hade roligt! :-)
Sedan gick jag och köpte lite nya kläder på HM, typ träningskläder att jobba i, haha! Inte att träna i!

Under eftermiddagen har jag tömt en av garderoberna i gästrummet, sorterat och rensat, slängt och packat ner. Det är helt sjukt vad mycket kläder vi har kvar efter Annabelle. Att ta tag i det känns som världens projekt, och vi bestämde idag att vi inte rör dom. Dom får följa med i flytten och den dagen vi bestämmer om det kommer en bebis nr 2 eller inte så kan vi påbörja projektet då i stället.

Nu har vi ätit middag, jag är seg och trött, men skulle vilja gå på en promenad för att mentalt ladda batterierna för jobbet imorgon (och förmodligen en lång nattning ikväll). Samma jobb men nytt namn, nya produkter, nya chefer. Det blir spännande.


Önskar jag hade disciplinen att leva efter dessa ord. En dag kanske.






Inga kommentarer: