lördag 16 augusti 2014

Gud vad jag längtar!

Om en vecka bor vi i vårat nya hem.
Jag fattar det inte riktigt. Helt sjukt vad jag längtar! Äntligen får vi våran dröm! Visst, ingen stor fin villa, men ett radhus på 30 kvadrat större än nu, med två badrum, två uteplatser och grannar med barn som Annabelle kommer att växa upp med. Det funkar GOTT och VÄL. Det känns helt rätt!
Men - FYY vad jag hatar dessa dagar innan vi kan börja flytta alla våra möbler och saker. Det är kaos hemma. Halvfyllda säckar och flyttlådor. Saker överallt. Och totalt ostrukturerat. Jag hatar sånt.

Igår var Adam på tippen med lite grejer, bland annat byrå och sängbord från vårat sovrum. Det var inget som gick att sälja då det var sönder lite här och där. Så befriande det är att slänga saker! Men möblerna är ju liksom inget problem när man har en flyttbil och några starka basketkillar som hjälper till att bära, det är ju allt annat som är jobbigt. Smågrejerna liksom.

Igår testade jag min nya cykel som jag köpte häromdagen. Jag cyklade hemifrån och "hem". 20 minuter tar det. Alltså 20 minuter från jobbet och hem, eftersom jag jobbar där jag bor nu. 12 minuter tar det till jobbet, för då är det bara backar ner. Det känns bra. Jag kommer inte att bli en sån där som cyklar i alla väder, spöregnar det tar jag bussen liksom, och när snön kommer ställer jag in cykeln i förrådet :-)

Idag jobbar jag, nu är det slut på semester och inskolning på nya förskolan. Jag är så glad att det har gått bra med Annabelle, hon verkar verkligen trivas där! På måndag börjar allvaret, jobb och dagis 100%, och så flytten då...

Nu ska jag snart få gå hem, det har varit en extreeeemt lugn dag på jobbet...
Zzzz.....zz...zzzz

1 kommentar:

Lina sa...

Spelar ingen roll så länge det är ert:) Och ja, det är för jäkla jobbigt att flyttpacka..