fredag 21 november 2014

Status:

Jag har varit sjuk.
Så ynklig och hängig i flera dagar, feber, hosta, ont i halsen och sån skit. Varit hemma från jobb i 2 dagar, men nu sitter jag på jobbet och hostar i stället. Det är inga större fel på mig idag, förutom att jag då och då får hostattacker som gör att jag blir knallröd i ansiktet och nästan kissar på mig, haha!

9 timmar ska jag vara här, utan rast, men det brukar vara så lugnt att man inte ens behöver någon rast. Hade hellre haft fullt upp dock, det är svårt att få 9 timmar att gå om man bara sitter på en stol och surfar på nätet...

Jag ska titta lite på julschemat, det är väldigt annorlunda i år. Vi har fått ett helt tomt schema där vi ska fylla i tiderna vi själva vill jobba, och har så klart en massa timmar att komma upp i, då känns det extra "kul" att vara den som har varit borta i några dagar och får ta det som är kvar typ. Men - det ser ut att bli ganska mkt ledighet för mig, så jag ska väl inte klaga. Det blir ganska osammanhängande bara, det är det jag inte riktigt gillar.
Vi har tänkt att vara hemma i jul, men nu pratar vi om att eventuellt åka till Stockholm ändå några dagar, kanske på juldagen fram till och med lördagen. Vi får se. Nu när vi har flyttat så vill vi (i alla fall jag) vara hemma och fira våran första jul i radhuset. Men - det är väldigt trevligt med Adams stora släkt och Annabelles fina kusiner också. Vi är kluvna. Vi får se.

Nu ska jag dricka lite thé eller nåt, halsen kliar och är irriterad. När jag har varit hemma har jag inte hostat så här mkt, men då har jag inte heller pratat så mkt. Det är jobbigt när telefonen ringer och jag känner att en hostattack är på väg.... Gah!

Hoppas ni har en bra fredag, och trevlig helg!

Inga kommentarer: