söndag 25 januari 2015

Inga speciella cravings....

....bara en himla massa infall!
Det enda som jag känner att jag "måste ha" nu under graviditeten är iskalla drycker, precis så var det med Annabelle med. ISKALLT bubbelvatten helst, nu funkar allt, bara det är riktigt, riktigt kallt.

Nu är det mer små infall som kommer då och då, som igår när jag vaknade, då var jag extremt sugen på något fräsch, typ smoothie, så jag åkte och handlade lite olika grejer att ha i, men när jag kom hem igen så var jag sugen på chokladbollar (vilken vändning) och då vann det suget och jag och Annabelle gjorde en halv sats chokladbollar :)

Men idag har jag faktiskt druckit smoothie både till frukost och lunch. Det blev en rosa i morse med vaniljyohurt, hallon, mango och kiwi, och så en grön till lunchen (tillsammans med en omelett), och i den hade jag spenat, avokado, kiwi, gurka, ingefära, äpple, apelsin och lite vatten. Helt ok (fast frukostsmoothien var godast).

Om en timme ungefär ska vi gå på Annabelles första barnkalas hos en dagiskompis som bor några hus bort. Hon är suuuuperladdad och jätteglad över att ha blivit bjuden! Det känns bra att gå på ett kalas innan hon fyller år i mars, för att se hur andra gör, för det känns ju som att det kan vara dags för henne att få bjuda hennes dagiskompisar också (de hon leker mest med i alla fall).
Och ikväll blir det mer tårta, denna gång hos mamma som fyllde år i fredags men som blev sjuk när hon skulle ha sitt "kalas". Det blir med andra ord dubbla kalas idag, en bättre söndag allså!

Annabelle skrev alldeles själv, jag sa bara vilka bokstäver hon skulle skriva!

Inga kommentarer: