lördag 17 januari 2015

Tråkig läsning för utomstående.

Hej!
Just nu känns det verkligen som att detta är en form av dagbok som jag skriver för mig själv, eftersom det är så extremt tråkiga saker jag skriver om.
Som nu. I morse väckte Annabelle oss halv sju genom att komma in och kräkas i våran säng, följt av några vändor med diarré (på toaletten tack och lov). Andra gången på en vecka för henne.
Och i lördags förra veckan blev även jag magsjuk, så nu hoppas jag att detta är sista svängen.
Jag är sjukt tacksam över att vi inte har monterat upp våran nya säng än, eftersom Annabelle verkar styra sina kräkningar rätt till våran säng (???).

Efter morgonens bajsiga start så gick jag upp i köket och där fick jag nästa otrevliga överraskning. Jag ser att det rinner en liten rand med vatten på ena köksfönstret. Tror först att det är ute, men tittar upp och ser en fuktig fläck på väggen ovanför fönstret. Jag exploderar (inombords) och ropar till Adam "Nä, nu packar vi ihop och flyttar härifrån, jag ORKAR inte med en till vattenskada!!!", för det är förmodligen precis det vi har fått - IGEN. Adam rusar upp på våran vind och finner is och snö inne i huset, alltså längs med husväggen precis under taket som förmodligen har börjat tina eftersom det har varit plusgrader. Hur mycket otur kan en familj ha egentligen?
Nu såg det ändå ganska "fint" ut där uppe, jag tror vi hittade det i rätt tid. Nu har vi fått stopp på droppet ner till köket genom att ta bort synlig snö och is, och på måndag kommer Riksbyggen och tittar på det hela.

Kan inte allting bara vara bra och flyta på någon gång. Måste den ena dåliga saken avlösa den andra? Jag sa till Adam för en stund sedan, "i sommar tar vi en hemmasommar. Vill våra släktingar som bor på andra håll i Sverige träffa oss och nya lillebror får dom komma upp hit, vi kommer inte att ha råd att flänga omkring, och definitivt inte köpa någon ny bil, då får Golfen hänga med ett tag till".

Så, hoppas ni andra har en bättre lördag än den jag har just nu!


1 kommentar:

Edith sa...

Alltså skojar du?? Vilken jäkla otur ni har haft :( Kram kram kram!!