tisdag 10 februari 2015

Bussj*vel.

Imorse hände det som jag varit nojig över sedan vi flyttade. Min buss var sen, och jag missade min anslutande buss från stan till jobbet.
Om det är något jag stressar upp mig över i alla lägen så är det att vara just sen, eller ha ont om tid. Topp 5 bland det värsta jag vet.
Bussen som kom var det tydligen något fel på, chauffören var tvungen att stanna och starta om den 2 gånger, och han hade tydligen ingen radiokontakt med de andra bussarna heller, så han kunde inte ropa på bussen i stan så att hade kunnat vänta på mig. Men - när vi kommer till bussterminalen så är klockan 05:29, och då åker alla bussar, trots att dom ska gå 05:30. DET gjorde mig argast! Det är ju inte den stackars busschaufförens fel att hans buss inte fungerar som den ska.
Och nej - jag kunde inte ha tagit en tidigare buss, för detta är den första bussen som går...

Så, jag fick gå från bussterminalen till jobbet, vilket inte är en lång promenad egentligen, men när man är arg, stressad, GRAVID, och det dessutom är glashalt ute (skridskor hade varit passande) så är det inte så jäkla skojigt.
Jag hann till jobbet i tid, men har haft sammandragningar i magen pga stressen och förmodligen för att jag spände mig så otroligt för att inte halka.

BLÄ.

Nu kan dagen bara bli bättre, visst?! :-)

Inga kommentarer: