måndag 9 februari 2015

Unnar mig.

I lördags hade jag en dålig dag. Jag kände mig ful, tjock, trött, sur och irriterad. Lovely - not.
Så, när hela dagen hade gått (det var en ok dag, men jag vara bara helt off), så klickade jag in mig på www.eleven.se och en ny sida som jag hittat som heter www.cocopanda.se och beställde lite paket till mig själv. Det är så mycket fokus på Annabelle, bebis, och hemmet nu, och jag känner att jag glömmer bort mig själv i allt. Och jag gjorde samma sak innan Annabelle föddes, då flyttade vi precis innan och jag var sliten som få. Då åkte jag till Birsta och shoppade loss på Kicks, men helt ärligt så orkade jag inte det, och så hittade jag några grejer till riktigt bra priser! Typ ett startkit från Bare Minerals för 399:- (!!!) och en fantastiskt hårolja från Orofluido för 49:- (!!!) för att nämna några saker. Sedan blev det lite smink och nån ansiktskräm och hårinpackning också.
Sånt som förmodligen inte kommer att användas jättemycket första tiden med bebis, men inte heller inhandlas så jag passar på nu. Jag längtar så tills paketen kommer, det kommer att bli som julafton!

Hur som helst.
Måndag morgon nu, och jag har räknat ut att jag har 8 måndagar (med idag) och 8 tisdagar kvar att jobba dessa extremt tidiga pass. Tur att jag är van att kliva upp, det kommer ju inte direkt att bli sovmorgon med en liten bebis i huset :-) Men som jag skrev på Instagram i morse, jag kommer ju inte att stå på en busshållplats 05:10 i alla fall!

Igår åkte jag och Annabelle till Centrumvillan i Granloholm (fritidsgård, bibliotek, idrottshall) för att vara lite kreativa. Min vän Agneta hade ordnat dag där man kunde komma och göra kollage och rita och skapa, och det är ju inte riktigt min grej, men det var faktiskt riktigt kul. Jag och Annabelle satt och pysslade i 1 1/2 timme, och hon älskar verkligen sånt. Jag måste bli bättre på att göra sånt hemma med henne. Efteråt fikade vi och spelade lite pingis :-) Försökte spela i alla fall!



Nu ska jag ta tag i lite fakturering här på jobbet, så att tiden går lite fortare!
Ha en fin måndag!

Inga kommentarer: