lördag 11 september 2010

God morgon 11:e septeber!

Det är en seg morgon hemma hos mig och Tindra. Adam är i Östersund så vi har ingen som sparkar upp oss ur sängen (jag lämnade datorn i sängen igår kväll och har ännu inte klivit up, hihi).

Idag har jag/vi inga som helst planer mer än att jag måste kliva upp snart och åka och handla lite, det är ganska tomt i kylen! Resten av dagen tar jag som den kommer, men jag ska nog rensa lite i min garderob och byrå tror jag.

Idag är det 9 år sedan terrorattacken i New York och Washington. 9 år sedan, men varje gång jag tänker på det så kommer jag ihåg exakt vart jag var, vad jag gjorde och hur jag kände. Eftersom jag befann mig ca 40 minuter från WTC så känns det som att jag "var där", men det var jag ju inte så klart, men jag upplevde det hela på väldigt nära håll. Timmarna innan jag visste att alla i min amerikanska familj var ok kändes som dagar.
Jag tycker fortfarande att det är intressant att se dokumentärer om 9/11 (11/9), och det kommer säkert att finnas något att titta på idag.

Nä nu måste jag kliva upp och äta något! Magen kurrar, eller är det kanske Fjunis som hickar? :-)

Inga kommentarer: