fredag 18 februari 2011

Varmkorvsdieten fortsätter...

Jag har ätit korv med bröd 4 av 5 dagar denna vecka. Med extra allt på.
Det är ju så smidigt att fixa, för att inte tala om smaskigt! :-)
Visst, kanske inte den bästa maten, men just nu föredrar jag smidighet framför nyttighet (det gör jag väl alltid iofs...).
Well well. Fredag idag, Adam har åkt till Uppsala och jag fixar lite grejer här hemma. Jag har varit och hämtat ut en ny patientbricka på sjukhuset idag och efter lunchen tänkte jag packa ihop min lilla väska som ska med till förlossningen. Känner mig fortfarande lite osäker på vad väskan ska innehålla, men typ:

* kläder till mig
* kläder till bebis
* hygienprodukter
* tofflor
* energidryck
* vanlig kamera

Vad glömmer jag? Ska jag även ta med grejer (alltså blöjor och sånt) förutom kläder till Fjunis? Visst får man sånt där som räcker en dag eller två? Och när det gäller kläder till Fjuno, visst borde det bli bra med body, byxor, strumpor, vantar, mössa och fleeceoverall (och filt) till hemfärden i bilen? Vi planerar att ha bilen i garaget, och promenaden från bilen till lägenheten är ca 3 meter, så det borde väl räcka?
Gud vad jag nojar....

Nä nu måste jag äta innan hot dogsen blir cold dogs...

3 kommentarer:

Linda sa...

Glöm inte mellis till både dig o Adam! Vi hade med oss Kitkat kexchoklad och ngn energibar för man vet inte hur många timmar man blir där på sjukhuset/förlossningen. Blöjor finns på BB så det behöver ni inte ta med. Siri hade BB-kläderna den första dagen men när vi skulle åka hem fick hon ha sina egna första kläder =) Och ni har väl installerat bilstolen ;) Lycka till!

Chris karinsdotter sa...

På BB fanns blöjor så vi hade inte med några.
Vi hade med bodys och byxor, sockar, overall, mössa och filt. På BB använda Novalee knappt kläder utan det är hud mot hud som gäller i princip. Sen ligger dom inlindade i handdukar och filtar och så. :)
jag är sanslöst tacksam över att jag hade med mig shampoo och balsam (för att slippa tvätta med sjukhusets egna). Sen hade jag bindor med mig (sjukhusets är enorma och de använder man kanske bara första dagarna beroende på hur mkt avslag man har).
Sen så tyckte jag morgonrock var fantastiskt. Ett par mjukisbyxor och stora bra tröjor. (tänk att du ska amma amma amma amma).
Vi hade dessutom med oss min MAC dator full med filmer. Den var bra åtminstone för Jonas under tiden på BB. Vårt rum hade ingen tv så det var rätt skönt med datorn.
Som jag tipsade om tidigare, Smoothie! fantastiskt bra.

Ha med dig hygienprodukter UTAN parfym. Det är ett hett tips. inte så bra med hudkräm etc som har parfym när du ligger och ammar eller är hud mot hud med en nyfödd.
Jag har precis nu börjat använda parfymprodukter igen (Novalee är 3 veckor).

Hör av dig om du har några frågor!! =)

Sara sa...

Nu är jag lite sen, men här kommer mina tips. Jag tror kläderna till bebisen låter lagom!

Vi fick ett påse med reklamsaker på bb, som innehöll bla blöjor som räckte. I övrigt fanns inga blöjor/tvättlappar/bebiskläder att få el låna här på vårt sjukhus, vilket jag trodde. :) Dator, bok eller nåt att pyssla med kan också va kul, när bebisen sover (vilket var typ jämt för oss, haha). Marcus fick inte sova över, så mellan 21 och 08 var jag ensam, då är det skönt att ha nåt att göra. Amnings-bh också, det är ju bra.
Kanske en tunn liten mössa som bebisen kan ha inne? Fast det får ni säkert en på bb iofs.
Just det, mobilladdare, glöm inte den :)