onsdag 10 augusti 2011

Fikahäng och bak!

Åh va det var roligt att träffa Edith och Oliver idag! Det är så kul att vara med Edith, vi är just nu i samma fas i livet (dock bor hon i ett annat land än sitt hemland) som nyblivna mammor. Det skiljer bara 1 månad mellan A och O så det är skönt att prata av sig lite med en annan mamma. Vi har exakt samma tankar och funderingar.
Efter fikat gick jag och Bellis hem och tog en promenad med Tindra. Efter det, hem, bakat god banankaka, laga mat, busa, sova (kors i taket), äta, byta äckligaste bajsblöjan EVER och nu sover hon sedan en halvtimme. Bra att hon somnade lite senare, även om det bara handlar om 30-45 minuter.

Nu väntar jag på att Adam ska komma hem. Någon av oss måste åka och handla (pax inte jag)... det ekar i kylen.

Imorgon ska jag ta en promenad runt sjön med Frida vid 10. Det blir toppen! Powerwalk på förmiddagen, och så MÅSTE jag dra mig till Helex efter lunch. Jag sa ju 4 gånger denna vecka, jag ligger illa till eftersom jag bara har tränat en gång än så länge. Shit också.

Fråga: vi ska ju renovera två sovrum och har fått två offerter från två olika företag. Det skiljer ca 2000:- mellan dom, men de med det högsta priset ingick allt material också (utom tapeter).
Det landar på ca 10 000:- efter det där avdraget. Är det dyrt för två sovrum? Alternativet är att försöka hitta nån som kan göra det svart, men vi känner ingen som gör sånt, så det är egentligen inget alternativ. Ska vi bara välja en av dom två och punga ut 10 000, eller ska vi fortsätta leta tro?
What what what?

5 kommentarer:

Lina sa...

Ingen ni känner som ni kan deala lite med? Jag har tyvärr ingen koll på vad hantverkare kostar men om det rör sig om golv/väggar kanske det finns någon i bekantskapskretsen som skulle kunna hjälpa till.

Kan vara värt att "byta tjänster":)

Jessica sa...

Nej vi har kollat runt lite men vi känner ingen tyvärr. Sen har vi ju inte så mycket att erbjuda om man skulle byta tjänster heller. Eller jo, jag skulle kunna baka, hahaha. Typ 1000 bullar för ett rum ;-)

Sara sa...

Vad är det ni ska göra i rummen? Det låter ju rätt så dyrt kan jag känna, men ja, det beror ju på hur mycket jobb det är. :)

Jessica sa...

Det ena rummet är katastrof. Fruktansvärd väv som dessutom är bubblig. Plus att det är massa hål i ena väggen från nån himla väggfast hylla som satt där tidigare. Så i det rummet ska vi bara ha släta fina väggar och måla på det, plus måla taket. Det andra rummet ska tapetseras, måla tak och garderob. Det känns som att vi är för lata för att leta runt, och jag har frågat på facebook, typ skickat ut ett mail till "alla jag känner" och inte fått ett enda svar, så det verkar svårt att ens få en rekommendation. Vi lär ju ta en av dom vi har träffat. Känns enklast så just nu. Blä.

Sara sa...

Jag vet, man skulle känna massa hantverkare av olika sort men så är det ju inte. :) Det kanske inte är så dyrt, de kostar ju skjortan per timme så säkert normalt för den typen av jobb. Och det blir ju superfint, ni får glädja er åt det!:)