onsdag 10 augusti 2011

Lukt.

I morse när jag gick ut med Tindra och Bellis så var min första tanke när jag slog upp dörren "New Jersey!".
Luften var lite krispig och fräsh och det påminnde mig om mina 3 första månader i USA när jag bodde i East Brunswick, New Jersey. Jag brukade ta morgonpromenader då, och det var på hösten, så luften var alltid så där krispig och fräsh.
När vi kom hem igen så var min första tanke när jag kom in i lägenheten "Mormor!". Doften av nybryggt kaffe påminner alltid om mormor och hennes kök.

Nu ska jag ta den obligatoriska stressduschen när Bellis sover, kanske använder jag duschkrämen som jag fick av Frida när Annabelle var nyfödd. Den lukten påminner mig alltid om hur trött jag var de första veckorna, när jag äntligen fick duscha kl tio på kvällen, och brösten var så ömma att det gjorde ont bara det kom vatten på dom...

Idag ska jag och Annabelle äntligen träffa Edith och Oliver! Det blir en lunch/fika på Barista! Trevligt och gott ska det bli!

Inga kommentarer: